Aruba zet in op geluksgevoel voor toerisme
Aruba is een nieuwe campagne gestart om meer toeristen te trekken. De campagne draait om ‘The Aruba Effect’, waarmee het toeristen wil trekken met een speciaal gevoel, een ervaring.
In deze nieuwe campagne stelt de A.T.A. het ‘geluksgevoel’ dat bezoekers ervaren wanneer zij op het One happy island zijn (geweest), centraal. Het Aruba Effect ervaart men niet alleen wanneer men op Aruba is, het zorgt lang nadat men het eiland verlaten heeft nog voor een beter gemoed volgens de A.T.A.
De campagne laat in een videoserie diverse reizigers, waaronder koppels, soloreizigers, vrienden en gezinnen, zien die op de stranden, straten en de natuur ‘The Aruba Effect’ ervaren. Allemaal gaan ze voor de schoonheid en het dromerige van het eiland.
Tirso Tromp, Area Director Europe, Aruba Tourism Authority zegt daarover: ‘Aruba is een schitterend Caribisch eiland, gezegend met bekroonde stranden en een perfect klimaat. Daarnaast staat het eiland bekend om de gastvrije en hartelijke locals, de veelzijdige eetcultuur en de ongerepte natuur. Dit alles, in combinatie met de uitgelaten sfeer, zorgt ervoor dat Aruba je direct in een positieve stemming brengt en een langdurig geluksgevoel bezorgt. Wij zien dit ook terug in het hoge percentage herhaalbezoeken, waarbij vaak de sfeer en de ontvangst van de locals als voornaamste redenen worden opgegeven om terug te keren.’