Klarna lanceert virtual online shopping voor betere klantervaring
Klarna biedt vanaf heden virtual shopping aan bij meer dan 400.000 aangesloten retailpartners. Via livechats en videogesprekken kunnen online shoppers rechtstreeks in contact komen met winkelmedewerkers.
Retailers die met Klarna zijn geïntegreerd kunnen virtual shopping aan hun online winkels toevoegen. Winkelmedewerkers maken gebruik van de Klarna Store App, waarmee ze in contact komen met online shoppers. Als ze eenmaal zijn verbonden kunnen ze via sms, chat en video contact opnemen met consumenten om gepersonaliseerd advies te geven en producten in detail te tonen middels foto’s en video. Dit om de klantervaring te optimaliseren,
In een verklaring laat David Sandström, chief marketing officer bij Klarna, weten: ‘In het verleden miste online winkelen een belangrijk element: menselijke interactie. Met Virtual Shopping brengen we de fysieke ervaring van het ontvangen van persoonlijk advies van een winkelexpert en naar het online domein. Dit stelt onze partners over de hele wereld in staat om hun online winkels tot leven te brengen en duurzame klantrelaties op te bouwen.’
Bij 300 merken was de nieuwe tool al actief, waaronder Levi’s en Hugo Boss. Klarna breidt dat nu uit naar meer dan 400.000 aangesloten retailpartners. Volgens de fintech stimuleert virtual shopping de betrokkenheid bij en loyaliteit van het merk en zorgt het voor minder geretourneerde producten. Vanaf vandaag is virtual shopping beschikbaar in 18 verschillende markten, waaronder Nederland. Later dit jaar wordt het verder uitgebreid naar andere markten.