Effie handhaaft Branded Customer Experience award
Bureaus en adverteerders kunnen tot 26 augustus aanstaande cases inzenden waarin marketing en/of communicatie een belangrijke rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon resultaat. De vorig jaar geïntroduceerde Branded Customer Experience award blijft bestaan.
De Branded Customer Expierence award wordt door de organisatie genoemd als ‘Succesvolle Introductie’ en ‘Impactvolle Propositie’ die ‘nu al niet meer weg te denken uit het totale aantal categorieën van de Effie Awards.’
Namens de Effie-stuurgroep zegt Hans Middelhoek: ‘De verbreding van het aantal categorieën kwam vorig jaar op het juiste moment. Communicatie is niet langer een afgebakend domein. Marketing, communicatie, media: het is allemaal één domein. Juist de geïntegreerde aanpak zorgt voor effectiviteit. Door het aantal categorieën te verbreden, maken ook een ander soort cases kans op een Effie en leren we van de vernieuwingen in ons vak. Vorig jaar zagen we daar al de eerste mooie voorbeelden van. We hopen dit jaar nog meer inspirerende cases, ook van een nieuwe generatie bureaus, te kunnen bekronen.’
Het indienen van cases kan tot 26 augustus aanstaande. Naast de eerdergenoemde drie nieuwe categorieën, kan dat ook in de categorieën Merk, Maatschappelijk, Gedrag Lang en Gedrag Kort. Na de zomer zullen de vakjury’s, met daarin vertegenwoordigers van zowel de bureau- en adverteerderszijde als onafhankelijke onderzoekers, de cases beoordelen. Uit de selectie van de vakjury’s zal vervolgens de hoofdjury de uiteindelijke winnaars en kleur van de Effies bepalen.