Salesforce breidt samenwerking met TikTok uit
Salesforce heeft het partnership met TikTok uitgereid. Het zou nu gamakkelijker zijn voor bedrijven die gebruik maken van Salesforce Commerce Cloud om de TikTok-community te bereiken.
Volgens Salesforce vindt bijna 1 op de 10 aankopen plaats via social media en dat aantal stijgt alleen maar. Nu digitale aankopen via social media, ook wel social commerce genoemd, een steeds belangrijker kanaal wordt, biedt deze samenwerking bedrijven de kans om social shoppers te begrijpen en gepersonaliseerde content te creëren voor de 1 miljard maandelijkse gebruikers van TikTok. Dit geeft consumenten meerdere mogelijkheden om in contact te komen met hun favoriete merken.
‘TikTok is de thuisbasis van een nieuw soort winkelervaring waar de community, entertainment en commercie samenkomen. Hierdoor ontstaan mogelijkheden om met consumenten in contact te komen en impactvolle resultaten te behalen’ zegt Melissa Yang, hoofd ecosysteem partnerschappen bij TikTok. ‘We zijn verheugd om samen te werken met Salesforce om het voor online verkopers een stuk makkelijker te maken om gevonden te worden en op een authentieke manier contact te leggen met de TikTok-community.’
‘Onderzoek van Salesforce laat zien dat de consumenten steeds vaker de voorkeur hebben om contact te leggen met bedrijven via digitale kanalen zoals social media. Voor de Gen Z en de Millennial-generatie geldt die voorkeur zelfs nog sterker’ geeft Björn de Visser, Regional Vice President Commerce Cloud Nederland bij Salesforce aan. ‘De verwachting is dat de consument de komende drie jaar steeds vaker via social media zal winkelen. In aanvulling op kanalen zoals Facebook en Instagram, kunnen verkopers nu ook eenvoudig het populaire TikTok platform toevoegen en lanceren als een nieuw verkoopkanaal binnen Salesforce Commerce Cloud. Dit biedt merken grote kansen om relevantie uit te breiden, de klant interactie te verbeteren en omzet te verhogen.’