Veiligheid en gemak centraal bij Linckr
Digidentity en Linckr introduceren een nieuwe manier van financiële en juridische dienstverlening met een nieuwe consumentenapp. Hiermee bewaren consumenten hun gegevens veilig in één digitale kluis en beslissen ze zélf welke gegevens ze delen en met wie.
Op deze manier worden complexe transacties waarbij je online persoonlijke gegevens moet delen, zoals het kopen van een huis, makkelijker en veiliger voor consumenten. Vanuit de overtuiging dat het eenvoudiger moet kunnen om bij verschillende instanties te bewijzen wie je bent, zonder de controle over je persoonlijke gegevens te verliezen, werd het consumentenplatform Linckr ontwikkeld.
Op dit platform bewaren consumenten hun persoonsgegevens veilig en makkelijk, zodat ze zelf de baas blijven over hun gegevens en transacties. Vanuit hetzelfde platform kunnen zowel consumenten als organisaties informatie uitwisselen, documenten ondertekenen en online begeleiding krijgen.
De kern van Linckr is het veilig bewaren en verstrekken van onder andere persoonsgegevens. Digidentity is al jarenlang koploper op het gebied van online identificatie en was voor Linckr daarom een logische partner. Met klanten zoals de (Britse) overheid, verzekeraars en Adobe draagt Digidentity succesvol bij aan een duurzaam en veilig digitaal ecosysteem.
De online identiteitsverificatie en elektronische handtekeningen die Digidentity aanbiedt, sluiten naadloos aan bij de behoefte van Linckr. Zo voorziet Linckr in een positieve klantervaring met maximale online veiligheid, waarbij het gebruiksgemak voor de klant centraal staat. 'Ons doel was om het proces van complexe transacties ongekend makkelijk en behapbaar te maken met een platform waarbij de consument baas blijft over zijn of haar transacties en gegevens', bevestigt Robert Heinen van Linckr.