Flitsbezorger Flink luistert naar consument: punctualiteit boven snelheid
Flitsbezorger Flink heeft goed naar zijn klanten geluisterd en daaruit geleerd dat het beter voor punctualiteit dan voor snelheid kan gaan.
Dat zegt Robin Kiesler, directeur Benelux van Flink: 'We begonnen met de boodschap dat we binnen tien minuten bezorgen, maar zijn er vorig jaar al achter gekomen dat dit voor maar weinig klanten echt belangrijk is. Als je boodschappen laat bezorgen, wil je vooral weten waar je aan toe bent en dat het op de aangegeven tijd gebeurt. Soms is dat na een kwartier, soms na driekwart of langer, maar je weet het altijd vooraf.'
Flink lijkt zich nu dus verder te ontwikkelen richting de klanttevredenheid en daarmee ook de Customer Journey verder te optimaliseren Uiteraard blijft de dienst zich nog profileren als flitsbezorger, dus de snelheid wordt niet volledig over boord gegooid.
Flink kondige onlangs aan dat het bezorggbied wordt uitgebreid. Bewoners in Badhoevedorp, Bemelen, Bloemendaal, Delfgauw, Heemstede, Hoogeind, Oegstgeest, Zoeterwoude en Zwijndrecht kunnen vanaf nu gebruikmaken van de Flink-app. Ook is in verschillende steden - onder andere Amsterdam, Den Haag en Rotterdam het huidige gebied vergroot.