Salesforce lanceert Web3 NFT-oplossing
Salesforce kondigt vandaag Salesforce Web3 aan om bedrijven te helpen NFT’s (Non-Fungible Tokens) op een duurzame en vertrouwde manier te ontwikkelen.
Met Salesforce Web3 kunnen merken gepersonaliseerde, omnichannel klantervaringen creëren met de nieuwste generatie internet (Web3). Daarnaast helpt Salesforce NFT Management bedrijven NFT-collecties te creëren en te beheren om klantrelaties te verdiepen en nieuwe doelgroepen aan te spreken.
Uit onderzoek blijkt dat 45% van de consumenten best een NFT van hun favoriete merk wil aanschaffen. Drie van de vier consumenten die in het verleden een NFT hebben gekocht, zeggen dat de aankoop van een NFT van een merk hen loyaler maakt aan dat merk. Speelgoedmerk Mattel, kledingmerk Scotch & Soda en whisky-merk Crown Royal hebben in een pilotprogramma, geïntegreerd met hun CRM-omgeving al succesvol NFT-collecties gecreëerd en geïmplementeerd.
Claire Boots, Global CRM Manager, Scotch & Soda vertelt hierover: 'We wilden werken met een betrouwbare partner en de keuze voor Salesforce Web3 was een gemakkelijke beslissing. Wat maanden had kunnen duren - het creëren en veilig implementeren van ons Club Soda 3.0 NFT pilot programma - duurde minder dan twee weken. De naadloze gegevensintegratie in onze CRM gaf ons real-time inzicht in de 30% nieuwe klanten die we konden bereiken en voedde onze gepersonaliseerde campagnes via Marketing Cloud.'
Nino Bergfeld, retail adviseur en co-founder van de Salesforce Web3 Studio bij Salesforce is tevreden: 'Ik ben enorm trots op hoe ver we zijn gekomen met de Salesforce Web3 studio, onze Web3 Studio partners en ambassadeurs en op het werk dat we tot dusver gedaan hebben. Er is een enorm potentieel in Web3 in het benutten van een nieuw soort consumentendata en het creëren van communities, loyaliteit en consumentenbetrokkenheid. Ik kijk ernaar uit om deze samen met onze klanten, vooral in retail en de sector voor consumentengoederen, te gaan ontdekken en vorm te geven.'