Samsung zoekt persoonlijke ervaring tijdens festivalzomer
Om Samsung als love brand onder jongeren te positioneren, ontwikkelde creative marketing agency Playground een festivalactivatie waarin de bezoeker centraal staat. Jongeren willen een persoonlijke ervaring en zijn op zoek naar een emotionele connectie.
Voorafgaand aan de conceptfase hebben we met allerlei jongeren uit de Gen-Z doelgroep gesproken’, vertelt Lotte van den Broek van Playground. ‘Hieruit kwam naar voren dat jongeren zich op intieme feesten, zoals op een huisfeest het meest verbonden voelen met elkaar. Dit vertrouwde gevoel wilden we naar de festivals brengen en inspireerde ons om een houseparty-concept te bedenken dat persoonlijk is en nooit hetzelfde.’
Het concept wordt doormiddel van online media inzet vergroot. Voorafgaand aan het festival wordt er via de social kanalen van het festival content gedeeld met de bezoekers die ze enthousiasmeert om naar de Samsung Flip The House te komen tijdens hun festivalbezoek. De line-up van Flip The House bestaat uit dj-collectieven die naadloos aansluiten bij de sound van de verschillende festivals. ‘We innoveren niet alleen binnen het domein van producten, maar juist ook in ervaringen. Met Flip The House creëren we van een oud en bekend concept een geheel nieuwe en onvergetelijke beleving’, stelt Gerben van Walt Meijer van Samsung Nederland.
Flip The House staat dit jaar op vijf festivals: Amsterdam Open Air, By the Creek, Solar, Strafwerk en Mysteryland.