AI-startup Billy Grace haalt 2,3 miljoen euro op
AI-marketing startup Billy Grace maakt bekend een investering van 2,3 miljoen euro te hebben opgehaald. Investeerders zijn Fortino Capital en diverse angel investors, waaronder Raymond Spanjar, Floris Rost van Tonningen (Hyves) en Patrick de Laive (The Next Web).
De investering wordt gebruikt om nationaal en internationaal verder op te schalen. Billy Grace helpt bedrijven met het vergroten van het rendement van online advertenties. Mitch Voskuilen, CEO en founder van Billy Grace, vertelt hoe het idee voor Billy Grace ontstond. 'We werkten als online marketeers en zochten naar een manier om digitale advertentiebestedingen te optimaliseren. Veel collega-marketeers die we spraken worstelden met dezelfde uitdaging en vonden het lastig om bruikbare inzichten uit de gigantische hoeveelheid (en niet altijd correcte) data te halen. We ervaarden dat AI beter was in het optimaliseren van advertenties en te ontdekken welke marketing-euro een nieuwe klant oplevert. Zo was Billy Grace geboren.'
Sinds de lancering van de startup in de zomer van 2022 groeit het bedrijf snel. Bedrijven als Vanilia, Intersport Twinsport, TrainMore en Patta gebruiken het platform om de digitale advertenties te managen. Wouter Goossens, Investment Director bij Fortino Capital: ‘Billy Grace speelt in op een paar belangrijke trends. Veel marketingteams kampen met een personeelstekort en worstelen met de attributie van campagnegelden. Het is vaak gissen welke kanalen voor groei zorgen. Billy Grace biedt automatisering door middel van AI en is erg schaalbaar. Het wordt inmiddels door zowel traditionele bedrijven als jonge startups gebruikt. We kijken ernaar uit om Billy Grace en het team (inter)nationaal te helpen schalen.’
Voskuilen: ‘We hebben jarenlang aan Billy Grace gebouwd, ons platform met een beperkt aantal partners getest en zijn nu klaar om op te schalen. We profiteren er daarbij van dat bedrijven benieuwd zijn naar de mogelijkheden van AI. Door automatisering houden marketingteams meer tijd over voor het werk waarin mensen het verschil maken, zoals creativiteit en menselijk contact. Ik denk dat we de mogelijkheden van AI pas net aan het ontdekken zijn. Over een paar jaar gebruikt elk marketingteam AI om zijn marketing ‘slimmer’ te maken.’