Nieuwe Einstein: betrouwbare klantervaringen op basis van data, AI en CRM
Salesforce heeft het Einstein 1 Platform aangekondigd met belangrijke verbeteringen voor Data Cloud en Einstein. Het geeft bedrijven de mogelijkheid om AI-gestuurde CRM-ervaringen te genereren op basis van alle beschikbare data.
'De AI-strategie van een bedrijf is slechts zo goed als de datastrategie', zegt Parker Harris, medeoprichter en CTO van Salesforce. 'We hebben bijna 25 jaar geleden pionierswerk verricht met het metadataframework om data probleemloos te benutten voor verschillende applicaties. Het is de verbindende factor en drijfveer voor innovatie. Bedrijven kunnen nu met Data Cloud en Einstein AI op het Einstein 1 Platform gemakkelijk AI-apps en -workflows maken, die de productiviteit verhogen, kosten verlagen en geweldige klantervaringen leveren.'
Data Cloud – de realtime hyperscale data-engine van Salesforce – verenigt en harmoniseert klantgegevens, bedrijfsinhoud, telemetriegegevens, Slack-gesprekken en andere gestructureerde en ongestructureerde gegevens om één overzicht van de klant te creëren. Het platform verwerkt al 30 biljoen transacties per maand en verbindt en harmoniseert elke dag 100 miljard records.
Nu de nieuwe Data Cloud nu volledig geïntegreerd is met het Einstein 1 Platform, kunnen bedrijven op geheel nieuwe manieren gegevens uit een datasilo ontsluiten; rijke, uniforme klantprofielen creëren en compleet nieuwe CRM-ervaringen bieden.
- customer journey
- klantervaring
- digitalisering
- Salesforce
- CX
- customer experience
- Einstein
- klantbeleving