Katja Veen-Buchholz nieuw bestuurslid bij PvKO
Het Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO) heeft de benoeming van Katja Veen-Buchholz als nieuw bestuurslid aangekondigd. Met ingang van 1 januari 2024 neemt Jan-Hein Pierik de voorzittersrol over van Daan Noordeloos.
Katja Veen-Buchholz is manager Klantbeleving bij HTM, het openbaar vervoerbedrijf in de Haagse regio, en brengt een passie voor het leveren van ongeëvenaarde reizigerservaringen naar het PvKO-bestuur. Haar toewijding aan het creëren van impact door middel van klantbeleving motiveert haar dagelijks. Veen-Buchholz: 'Uitblinken in CX-gebied komt voort uit mijn passie voor het verbeteren van klantbelevingen, het omarmen van innovatie en het opbouwen van competente teams.'
Jan-Hein Pierik, die gedurende de komende twee jaar de rol van voorzitter op zich neemt, is gespecialiseerd in het ondersteunen van organisaties en professionals bij het verbeteren van de klantbeleving. Zijn focus ligt op mensgerichte innovatie, waarbij digitalisering de mens aanvult in plaats van overneemt. 'Technologie die de mens versterkt, is een van de centrale thema's van PvKO, waar ik samen met de community wil leren en door ontwikkelen', stelt Pierik.
Karoline Wiegerink, directeur van PvKO, is verheugd over de nieuwe bestuurssamenstelling. 'Veel dank aan Daan Noordeloos voor zijn deskundige en voortvarende voorzitterschap in de afgelopen vier jaar. Zijn bestuurstermijn is weliswaar afgelopen, maar gelukkig blijft er een actieve link met de activiteiten van de community van voor door klantgerichtheidsprofessionals.'
Met de komst van Veen-Buchholz kan PvKO voortbouwen op een diverse kerngroep van de community, waar naast Pierik ook Fabian Kortekaas, Thirza Schaap, Eric Hartmans en Berend-Jan Rietveld deel van uitmaken. Samen streven zij naar buitengewoon klantgericht Nederland.