Van Mossel kiest Freshworks om klantenservice te optimaliseren
Freshworks maakt bekend dat de leasedivisie van de Van Mossel Automotive Group haar klantenservice gaat professionaliseren met Freshdesk. Dit betekent een efficiëntieslag door beter overzicht, een goed verdeelde workload én support via chat en WhatsApp.
Van Mossel Automotive Group is een Nederlands mobiliteitsbedrijf met dealers, schade- en leasebedrijven voor de particuliere en zakelijke markt. Het bedrijf bestaat inmiddels 75 jaar en is actief in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Luxemburg.
De privélease-afdeling van International Car Lease Holding heeft intensief klantcontact. De customer service medewerkers kregen steeds meer behoefte aan een goed overzicht van klantvragen waarbij ook de klanthistorie makkelijk terug te vinden is om een compleet beeld te krijgen van de klant. Omdat de privélease-afdeling van Van Mossel zo snel groeide, gingen ze op zoek naar een nieuwe oplossing die het beste voldeed aan de behoeften van het bedrijf.
'We hebben diverse mogelijkheden bekeken en kwamen door de combinatie van service, functionaliteit en flexibiliteit uit bij Freshworks en premium partner Gorilla Services', vertelt Dennis van der Weiden, COO International Car Lease Holding. 'Het onboarden van zo’n softwarepakket is een intensieve en spannende fase en de consultancy die Gorilla Services ons bood was voor ons heel belangrijk. Niet alleen hielp dit bij de transitie maar is ook van belang bij de doorontwikkeling in de toekomst. Het contact met ze is heel strategisch. Waar willen we heen? Tegen welke grotere problematiek lopen we aan? Samen vinden we altijd een oplossing.'
'We zijn er trots op dat we het klantencontact van Van Mossel optimaliseren met Freshdesk. Technologie speelt een steeds grotere rol in de manier waarop zowel medewerkers als klanten betrokken zijn bij hun werk,' zegt Martijn Simons, Senior Sales Director Benelux and Nordics bij Freshworks. 'In recent onderzoek bleek dat 82% van de ondervraagde werknemers aangeeft dat hun geluk op het werk aanzienlijk wordt beïnvloed door hoe goed de technologie op hun werkplek presteert. Software die eenvoudiger te gebruiken is, draagt in grote mate bij aan de tevredenheid van werknemers door hen te helpen productiever te zijn. En dat is ook wat we terug horen bij Van Mossel. Hun customer service agents doen hun werk beter en dat maakt het leuker voor ze. En dat is precies wat je wilt als werkgever. Blije klanten en blije medewerkers.'