Knowledge Buddy: nieuwe GenAI-assistent voor kennisbanken
Pegasystems introduceert onder de naam Knowledge Buddy een generatieve AI-gestuurde assistent die snel en eenvoudig antwoorden formuleert op basis van alle content die is opgeslagen in de kennisbanken van een organisatie.
Organisaties beschikken over enorme hoeveelheden kennis en content opgeslagen in mappen en documenten verspreid over systemen en die niet gekoppeld zijn aan workflows van werknemers en klanten. Medewerkers moeten hierdoor altijd naar informatie zoeken om hun werk te kunnen doen en ook klanten raken gefrustreerd omdat zij via selfserviceopties niet snel genoeg antwoorden kunnen vinden.
In principe bieden generatieve AI-bots hier uitkomst, alleen zijn veel bestaande AI-oplossingen niet geschikt voor de complexe interne processen en vereisten van grote organisaties. Het ontbreekt vaak aan veiligheid en efficiency. Pega GenAI Knowledge Buddy biedt organisaties een alternatief.
Pega GenAI Knowledge Buddy is uitgerust met een conversatie-interface waar klanten en medewerkers rechtstreeks vragen aan kunnen stellen. De applicatie doorzoekt en analyseert volledig automatisch opgeslagen documenten en combineert deze content en kennis tot een antwoord - met duidelijke verwijzing naar de informatiebron. Gebruikers kunnen Knowledge Buddy ook vragen om op basis van bestaande informatie nieuwe content te genereren, zoals e-mails of documenten. Schrijvers van content kunnen kennis toevoegen, bijwerken of verwijderen, waarbij alle acties worden beheerd en gecontroleerd door Pega’s workflowautomatisering. Bovendien hebben organisaties dankzij de beveiligingsfuncties controle over de toegangsrechten van gebruikers.
Buddies zijn te integreren in elk intern systeem of digitaal kanaal voor verschillende gebruiksscenario’s, zoals het beantwoorden van vragen over marketing, bedrijfsvoering, sales of service. Het resultaat? Medewerkers zijn productiever, klanten tevredener en er is meer operationele efficiëntie.
'De Knowledge Buddy verhoogt de productiviteit dankzij generatieve AI-mogelijkheden die veilig en naadloos integreren in contentbibliotheken van organisaties', vertelt Kerim Akgonul, Chief Product Officer bij Pega. 'Zowel medewerkers als klanten krijgen binnen no-time antwoorden, support en ook servicegerelateerde vragen en problemen worden sneller opgelost. Kortom, betere ervaringen voor alle gebruikers.'