iDeal vereenvoudigt betaalproces met nieuw platform
iDeal heeft bekendgemaakt dat aangesloten webwinkels per direct nieuwe iDeal-functionaliteiten kunnen integreren om het betaalgemak voor klanten te vergroten.
De vernieuwing is gericht op het faciliteren van een snellere en gebruiksvriendelijkere bestelervaring, wat volgens het betaalplatform een hogere conversie voor webwinkels tot gevolg heeft. Amos Kater, chief product officer bij iDeal, licht toe: ‘Ons verbeterde platform betekent het einde van het herhaaldelijk invoeren van gegevens bij online aankopen. Klanten kunnen nu sneller en eenvoudiger bestellen, wat direct bijdraagt aan een hogere conversieratio, terwijl ze blijven betalen via hun eigen bank.’
De innovaties beogen aan te sluiten bij de veranderende behoeften van consumenten en trends in online betalen. Kater benadrukt: 'Het vernieuwde iDEAL verhoogt niet alleen het gemak, maar verzekert ook een hoge privacy standaard, wat vooral gunstig is voor kleinere webwinkels.'
Deze winkels kunnen profiteren van de centrale opslag van klantgegevens, wat de privacy en veiligheid van de consument ten goede komt.