Jelle (23) gaat in tussenjaar op customer journey
In tegenstelling tot veel van zijn studiegenoten neemt student Psychologie Jelle een tussenjaar om zichzelf te ontdekken tijdens een uitgebreide customer journey. 'Ik hoop erachter te komen wat ik nou écht wil kopen in het leven.'
De komende maanden legt Psychologiestudent Jelle (23) de laatste hand aan zijn afstudeerscriptie, daarna is het tijd voor iets compleet anders: in tegenstelling tot veel van zijn studiegenoten, neemt hij een tussenjaar om zichzelf te ontdekken op een uitgebreide customer journey. 'Ik hoop erachter te komen wat ik nou écht wil kopen in het leven.'
Jelle hoorde voor het eerst van het begrip 'customer journey' tijdens een college over neuromarketing. 'Het wordt ook wel 'klantreis' genoemd, en het idee sprak me direct aan. Dat je als consument je reis begint bij de eerste blootstelling aan een merk of product, er vervolgens een speciale behoefte bij je wordt aangewakkerd, en je vervolgens na lang wikken en wegen tot koop overgaat. Het kan niet anders, of je komt als gelouterd mens terug van zo'n reis.'
comments powered by Disqus