Data Cloud-vernieuwingen bij Salesforce
Salesforce presenteert tijdens het jaarlijkse event Dreamforce 2024 nieuwe innovaties binnen hun Data Cloud-platform die bedrijven in staat stellen hun klantervaring verder te verbeteren door het gebruik van data en AI.
De vernieuwde Data Cloud biedt onder andere native ondersteuning voor audio- en videocontent, een gestandaardiseerd semantisch datamodel, verbeterde zoekfunctionaliteit en realtime data-activaties. Bedrijven kunnen nu sneller reageren op veranderende klantbehoeften en tegelijkertijd zorgen voor meer gegevensbeveiliging en governance.
De Data Cloud, die centraal staat binnen het Salesforce-platform, is het afgelopen jaar met 130% gegroeid in het aantal betalende klanten en heeft alleen al in het laatste kwartaal meer dan 2,3 quadriljoen gegevensrecords verwerkt. Wereldwijde bedrijven zoals The Adecco Group, Air India en FedEx maken dagelijks gebruik van Data Cloud om hun klantrelaties te versterken, de productiviteit te verhogen en hun omzet te laten groeien.
'Als professioneel wervings-, personeels- en adviesbedrijf koppelen we dagelijks 700.000 mensen aan passende kansen over de hele wereld', vertelt Caroline Basyn, Chief Digital and IT Officer van The Adecco Group. 'Met behulp van Data Cloud hebben 27.000 van onze medewerkers naadloze toegang tot essentiële informatie, waardoor we talent beter kunnen matchen met specifieke rollen. Dit helpt ons om de toekomst van werk opnieuw vorm te geven door AI te gebruiken om werknemers op het juiste moment te verbinden met de juiste gegevens.'
Salesforce’s Data Cloud speelt een cruciale rol in het aanbieden van een 360-graden klantbeeld en maakt gebruik van geavanceerde AI en automatisering. Dit zorgt ervoor dat organisaties op een veilige manier waardevolle inzichten verkrijgen en efficiëntere klantervaringen kunnen leveren, wat de groei en klanttevredenheid verder stimuleert.