Toegankelijke AI voor klantenservice voor bedrijven van ieder formaat

Toegankelijke AI voor klantenservice voor bedrijven van ieder formaat
  • 17 september 2024
  • Kel Koenen

Trengo, het Nederlandse SaaS-platform dat zich richt op klantcontact, kondigt de introductie van Trengo AI aan. De functionaliteit maakt het eenvoudig om kunstmatige intelligentie in te zetten in klantenserviceprocessen, zonder dat daar technische kennis voor nodig is.

Na uitgebreide testen met klanten zoals Valk Exclusief groep en HotelSpecials, heeft Trengo AI twee belangrijke tools onthuld: AI HelpMate en Journeys. AI HelpMate is een chatbot die klantgesprekken voert op basis van geselecteerde informatiebronnen en kan zelfstandig oplossingen bieden binnen vooraf ingestelde kaders. Journeys automatiseert de klantreis door klanten te begeleiden via verschillende kanalen en logische stappen, wat zorgt voor een efficiëntere en gepersonaliseerde klantenervaring.

'Onze focus lag op het ontwikkelen van AI die toegankelijk is voor alle soorten bedrijven', zegt Marili 't Hooft-Bolle, ceo Trengo. 'Zelfs teams zonder technische kennis kunnen eenvoudig AI inzetten. Met AI HelpMate en Journeys zorgen we ervoor dat klanten sneller en nauwkeuriger geholpen worden, wat uiteindelijk leidt tot hogere klanttevredenheid.'

Trengo benadrukt dat het gebruik van AI HelpMate en Journeys geen technische vaardigheden vereist. Via een intuïtief drag-and-drop systeem kunnen medewerkers klantreizen ontwerpen, waarbij de interactie met klanten dynamisch, gepersonaliseerd en contextafhankelijk is. Dit kan via verschillende kanalen en in meer dan 70 talen. Als AI HelpMate niet verder kan helpen, wordt de klant automatisch doorverwezen naar een menselijke medewerker.

Valk Digital, onderdeel van de Valk Exclusief groep, was een van de eerste bedrijven die de nieuwe technologie van Trengo testte. Xin Berendsen, Head of Support bij Valk Digital, is enthousiast over de resultaten. 'Met AI HelpMate kunnen we meer dan 80 procent van onze klantgesprekken in slechts 2 minuten afhandelen. Dit verhoogt niet alleen de efficiëntie, maar geeft ons team de ruimte om zich te richten op complexere vraagstukken en verdere ontwikkeling. Bovendien kunnen we nu 24/7 ondersteuning bieden.'

 
 
comments powered by Disqus