Heathrow verbetert klanttevredenheid en optimaliseert passagiersstromen
Heathrow, de grootste luchthaven van Europa, heeft het Data Intelligence Platform van Databricks gekozen om zijn databeheer te centraliseren en passagiersstromen beter te voorspellen en beheren. Met jaarlijks 82 miljoen passagiers en 460.000 vluchten, verwerkt de luchthaven dagelijks enorme hoeveelheden data om kritieke beslissingen te nemen op basis van realtime informatie.
Het Databricks-platform, dat is gebaseerd op een lakehouse-architectuur, stelt Heathrow in staat om efficiëntere forecasts te maken voor passagiersstromen. Zo is de verwerkingstijd voor deze voorspellingen teruggebracht van twee weken naar slechts vier uur, met een verminderde foutmarge van 30% naar 10%. Dit stelt de luchthaven in staat om voorspellend onderhoud en andere diensten efficiënter te plannen, vooral tijdens rustigere periodes. 'Databricks helpt ons om nauwkeuriger en efficiënter te forecasten dan ooit tevoren, wat leidt tot een hogere klanttevredenheid en operationele efficiëntie', zegt Andrew Isenman, Head of Technology, Cloud & Data bij Heathrow.
Naast verbeterde forecasting heeft Heathrow belangrijke stappen gezet op het gebied van data governance, samenwerking tussen teams en machine learning-modellen. Het platform biedt ook geavanceerde certificeringsmogelijkheden voor gebruikers en stelt de luchthaven in staat om eenvoudig data te delen met partners zoals luchtvaartmaatschappijen en grondafhandelaars.
Michael Green, VP en Head of Northern Europe bij Databricks, benadrukt het belang van nauwkeurige voorspellingen in de reisbranche. 'Met het Data Intelligence Platform kan Heathrow toekomstige passagiersaantallen beter voorspellen en daarop anticiperen, wat zorgt voor een betere dienstverlening en een efficiëntere operatie.'