ServiceNow lanceert Now Platform Xanadu met AI-innovaties

ServiceNow lanceert Now Platform Xanadu met AI-innovaties
  • 11 september 2024
  • Redactie

ServiceNow introduceert zijn meest uitgebreide set AI-innovaties tot nu toe met de release van het Now Platform Xanadu. Het omvat honderden nieuwe AI-functionaliteiten, verbeterde partnerships en innovatieve sectoroplossingen, met als doel de productiviteit binnen organisaties drastisch te verhogen.

'Klanten willen meer waarde halen uit hun AI-implementaties', meent Jon Sigler, Senior Vice President Platform en AI bij ServiceNow. 'Deze Xanadu release biedt een complete, end-to-end platformervaring en stelt bedrijven in staat om snel het potentieel van AI te benutten.'

Een van de meest opvallende innovaties is de integratie van ServiceNow AI Agents, die met geavanceerde AI-technologie 24/7 productiviteit op grote schaal mogelijk maken. Deze agents kunnen complexe taken zelfstandig beheren in diverse bedrijfssectoren zoals klantondersteuning, IT en HR. Bovendien richt de Xanadu release zich op bedrijfskritieke functies, zoals verbeterde beveiliging via Now Assist for Security Operations.

Met de introductie van de Now Assist Skill Kit kunnen organisaties eenvoudig op maat gemaakte AI-oplossingen ontwikkelen voor hun specifieke behoeften. Deze innovatie versterkt de mogelijkheden voor proactieve bedrijfsvoering, van het vereenvoudigen van inkoopprocessen tot het verbeteren van IT-beheer.

De release benadrukt ook de kracht van samenwerking, zoals de integratie van ServiceNow's AI-workflows met Microsoft 365 Copilot. Deze strategische samenwerking zal naar verwachting een aanzienlijke impact hebben op de productiviteit en bedrijfsvoering binnen uiteenlopende sectoren.

'Bij BT Group zijn we bezig met een digitale transformatie om besparingen en efficiëntie te verhogen en de ervaringen voor klanten en agents te verbeteren', zegt Hena Jalil, managing director, business chief information officer bij BT Group. 'Dit omvat samenwerking met ServiceNow om servicebeheer te verbeteren en GenAI te testen om klantervaringen te transformeren. Het resultaat hiervan is al zichtbaar. In onze Now Assist pilots hebben we gezien dat agents complexe zaken sneller dan ooit kunnen begrijpen en samenvatten, waardoor de productiviteit toeneemt en de behandeltijd wordt verkort.'

comments powered by Disqus