Nieuw prijsmodel voor omnichannel klantcontact
Dennis Schabracq, ceo van Steam-connect, blikt tevreden terug op de afgelopen periode. Deze stond voor het bedrijf in het teken van een aantal veranderingen waarbij de inzet van het partnerkanaal én een nieuw prijsmodel centraal staat in de nieuwe strategie.
Schabracq: ‘We hebben een nieuw prijsmodel geïntroduceerd waarbij alle kanalen binnen de licentievorm beschikbaar zijn. We vragen nu 129 euro per actieve agent per maand. Dit bedrag dekt alles: managementrapportages, nieuwe updates,. Er zijn geen beperkingen op het aantal campagnes of berichten dat je wilt afhandelen. Je kan dus heel flexibel allerlei eigen klantenservice processen van kop tot staart inrichten en wijzigen. Ook de integraties met Spotler Engage en WhatsApp for Business zijn inbegrepen in de prijs. Met dit nieuwe prijsmodel bieden we klanten een eenvoudige en transparante oplossing voor hun klantcontactbeheer.’ Het bedrijf heeft het prijsmodel ingevoerd als reactie op vragen uit de markt. ‘We kregen vaak vragen over onze oude licenties op dagbasis; dit werd als ondoorzichtig en onduidelijk ervaren. Daarom hebben we besloten om het eenvoudiger te maken. De markt vroeg om meer transparantie én we wilden een model aanbieden waarbij klanten toegang hebben tot alle kanalen zonder extra kosten. Hierdoor kunnen ze alle klantcontactkanalen faciliteren zonder aparte licenties te hoeven aanschaffen’, vertelt Schabracq.
Transparantie
De aanpassing is dus vooral gericht op het bieden van duidelijkheid en gemak voor de klanten. ‘Onze propositie is uniek in de markt. Er is géén enkele andere aanbieder die op dit moment hetzelfde kan bieden. Dat komt omdat wij alles zelf in huis hebben en niets hoeven te integreren met derden. Voor 129 euro per medewerker per maand krijg je toegang tot alle kanalen, zonder extra kosten, ongeacht het aantal kanalen dat ze willen gebruiken.’ Deze aanpak zorgt ervoor dat Steam-connect zich duidelijk onderscheidt van de concurrentie en biedt klanten een allesomvattende oplossing zonder verborgen kosten. ‘We verwachten dat dit model veel klanten zal aanspreken, met name vanwege de eenvoud en transparantie. Voor de meeste klanten verandert er niet veel, behalve dat ze nu de mogelijkheid hebben om meer flexibiliteit te bieden, bijvoorbeeld door tijdelijk extra agents in te zetten voor bepaalde projecten. Wat we wel zien, is dat veel van onze huidige klanten niet alle kanalen gebruiken, maar er is een verschuiving gaande. Steeds meer MKB-bedrijven willen meerdere kanalen bedienen en daarvoor moesten ze voorheen vaak verschillende pakketten en licenties aanschaffen. Dit werd duur en complex. Daarom hebben we het nu eenvoudiger en toegankelijker gemaakt: één licentiefee waarin alles zit’, aldus Schabracq. Deze vereenvoudiging is volgens hem een van de grootste veranderingen die Steam-connect nu (opm. immers je was al aanwezig) naar de markt brengt. ‘Absoluut! We vereenvoudigen het beheer van omnichannel en multichannel klantcontact door alles in één pakket aan te bieden. Dit verlaagt de drempel voor MKB-bedrijven die voorheen niet de middelen hadden om complexe systemen te integreren en te beheren.’
‘We vereenvoudigen het beheer van omnichannel en multichannel klantcontact door alles in één platform aan te bieden’
Optimaliseren
Ondanks dat Steam-connect zich altijd al heeft gericht op MKB-bedrijven, is er volgens Schabracq een duidelijke verschuiving. ‘We hebben onze strategie aangescherpt en het prijsmodel aangepast om het nog aantrekkelijker te maken voor deze doelgroep. We zien een groeiende vraag naar Customer Contact as a Service (CCaas), omdat steeds meer bedrijven willen voldoen aan de klantverwachtingen. Ze willen snel bereikbaar zijn via meerdere kanalen en inzicht en eenduidige communicatie over de verschillende kanalen per klant en daar spelen wij op in. We verwachten dat deze aanpak ons nog beter in staat stelt om in te spelen op de behoeften van MKB-bedrijven. Door onze oplossing toegankelijker en eenvoudiger te maken, kunnen we hen helpen om hun klantcontact te optimaliseren zonder dat ze hoge kosten of complexe integraties hoeven te vrezen. We richten ons dus op het bieden van een complete oplossing voor alle kanalen vanuit één systeem, waardoor bedrijven hun klanten kunnen bedienen op de manier die het beste bij hen past’, concludeert Schabracq. Over de term CCaaS geeft hij meer verduidelijking. ‘Officieel staat CCaaS voor Contact Center as a Service, maar je kunt het op verschillende manieren interpreteren. Sommige bedrijven bieden een volledige contactcenterdienst aan met agents, maar wij faciliteren juist het platform om dat te doen. Het hangt af van hoe je het wilt definiëren’, vertelt hij.
Innovatief
Schabracq benadrukt dat het uiteindelijk draait om de manier waarop bedrijven hun klanten het beste kunnen bedienen. ‘Onze focus ligt op de MKB-markt omdat daar de behoefte aan efficiënte klantcontactoplossingen enorm is. We positioneren Steam-connect als een complete oplossing: een CCaaS én Unified Communications as a Service (UCaaS)-platform in één, dat alle klantcontactkanalen integreert. Geen aparte licenties meer voor andere leveranciers, alles in één efficiënt en innovatief platform. Dat is waar we ons in onderscheiden én zijn de enigen die het op deze manier doen’, concludeert Schabracq. Hiermee benadrukt hij de unieke waarde propositie van Steam-connect in de markt van klantcontactoplossingen. De nadruk die Steam-connect legt op klantcontact wordt verder onderstreept door Schabracqs’ visie op termen zoals ‘customer experience,’ die in hun sector veel worden gebruikt. ‘Er zijn zoveel termen binnen onze markt, maar uiteindelijk gaat het erom hoe je je klanten het beste kunt bedienen’, merkt hij op. ‘We hebben ons goed gepositioneerd in de markt, vooral als je kijkt naar wat onze concurrenten aanbieden. De meeste van hen leveren één of twee klantcontactkanalen, zoals telefonie en misschien een chatapplicatie, maar vaak is die chatapplicatie een integratie van een andere partij. Wij leveren echter een compleet pakket dat alle belangrijke klantcontactkanalen bedient, zoals telefonie, e-mail en chat. Daarnaast zien we ook groei in integraties zoals WhatsApp for Business en sociale media.’
In praktijk betekent dit dat klanten van Steam-connect kunnen rekenen op een kostenefficiënte oplossing voor al hun klantcontactbehoeften. Het verbeteren van de klantbeleving is immers een essentieel onderdeel van de missie van Steam-connect. ‘Als bedrijven willen voldoen aan de verwachtingen van hun klanten, moeten ze zorgen dat ze altijd goed bereikbaar zijn en snel kunnen reageren. Wij hebben de tools om dit voor elkaar te krijgen’, concludeert Schabracq.
Als bedrijf doe je er alles aan om je klanten zo goed mogelijk te helpen, ongeacht het kanaal. Breng jouw klantervaring naar een nieuwe dimensie en krijg grip op alle contactmomenten. Maak van omnichannel klantcontact jouw USP met Steam-connect.
Steam-connect - Empowering conversations
Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Steam-connect
Tekst: BBP Media | Fotografie: Marfa Vasillieva