Adyen introduceert AI-gedreven betaaloplossing Uplift
Adyen, het wereldwijde fintechplatform, heeft Adyen Uplift gelanceerd. Deze AI-gedreven betaaloplossing is ontworpen om betalingen te optimaliseren, kosten te verlagen en fraude te bestrijden. Volgens Adyen kan Uplift de conversie van betalingen tot wel 6% verhogen ten opzichte van traditionele systemen.
Adyen Uplift biedt bedrijven de mogelijkheid hun volledige betaalproces te optimaliseren. Met behulp van kunstmatige intelligentie is de oplossing getraind op meer dan € 970 miljard aan wereldwijde betaaldata van Adyen’s platform. Dit maakt het mogelijk om betalingen efficiënter te beheren door slimme risicomodellen en automatische conversieoptimalisatie.
De oplossing is al getest door 60 grote bedrijven, waaronder Patagonia, On, Indeed, Nord Security en Fubo. Zo wist On de conversie met 2% te verhogen, terwijl Nord Security een stijging van 10% realiseerde. Naast hogere conversie biedt Uplift ook kostenbesparingen. Volgens Adyen hebben pilotklanten in de VS hun betaalverwerkingskosten met 5% verlaagd door gebruik te maken van AI-gestuurde betaalroutes. Bovendien vermindert de oplossing de werklast voor teams; 86% van de pilotklanten rapporteerde minder handmatige risicoregels, terwijl 35% deze volledig kon elimineren.
‘Het vinden van de juiste balans tussen conversie, fraude en kostenbesparing was altijd een complexe keuze,’ zegt Carlo Bruno, VP Product bij Adyen. ‘Adyen Uplift verandert dit door AI in te zetten voor real-time optimalisatie van betalingen.’