Rien Brus treedt toe tot bestuur Stichting Gouden Oor

Rien Brus treedt toe tot bestuur Stichting Gouden Oor
  • 6 januari 2025
  • Kel Koenen

Per 1 januari 2025 versterkt CustomerFirst-columnist Rien Brus het bestuur van Stichting Gouden Oor. Deze stichting, opgericht om het luisterend vermogen van organisaties naar hun klanten te bevorderen, stimuleert organisaties om systematisch de stem van de klant te integreren in hun processen en customer journeys.

Het doel is het ontwikkelen van een luistercultuur en het versterken van het luisterend vermogen van leiders, managers en medewerkers, wat resulteert in duurzamere klantrelaties en een groter innovatief vermogen.

Luistercultuur centraal
Met de Gouden Oor Standaard erkent de stichting organisaties die zich onderscheiden op het gebied van klantgerichtheid. Deze erkenning is gebaseerd op audits uitgevoerd door geaccrediteerde certificerende instellingen, waaronder Certificatie in de Zorg en Stichting toetsing verzekeraars. Inmiddels zijn ongeveer 20 organisaties Gouden Oor erkend, waaronder bekende namen als ABP/APG, Menzis en Univé.

De laatste jaren wint de standaard aan populariteit, mede dankzij de inzet van partijen zoals de AFM, de Pensioenfederatie en de overheid via het programma 'Staat van de Uitvoering'. Deze groei vraagt om verdere professionalisering, een taak waar Rien Brus zich als bestuurslid aan zal wijden.

Ervaring en visie
Brus heeft ruime ervaring op het snijvlak van klantbeleving (CX), medewerkerbeleving (EX) en verandermanagement. In zijn loopbaan was hij verantwoordelijk voor deze thema’s bij onder meer Zwitserleven, Aegon en pensioenuitvoerder APG. Sinds 2023 werkt hij als managing consultant bij Altuïtion, waar hij organisaties helpt om klantgevoelige en lerende organisaties te worden. Samen met Eric de Haan, voorzitter van de stichting, vormt hij nu het bestuur van Stichting Gouden Oor.

Meer informatie: www.goudenoor.nl

comments powered by Disqus