Billy Grace haalt 3 miljoen euro op voor internationale groei

De Nederlandse AI-marketing startup Billy Grace heeft een investering van 3 miljoen euro opgehaald. Met deze kapitaalinjectie wil het bedrijf verder opschalen, zowel nationaal als internationaal.
Billy Grace is inmiddels actief in de Verenigde Staten, Duitsland, Engeland en Zweden en wordt gebruikt door bedrijven zoals Otrium, Matt Sleeps, Stanley, Intratuin en DPG Media Group.
Volgens Mitch Voskuilen, CEO en medeoprichter van Billy Grace, helpt AI marketeers bij het beheren van de toenemende hoeveelheid marketingdata en kanalen. ‘Veel bedrijven worstelen met de attributie van campagnegelden en weten niet altijd welke kanalen bijdragen aan groei. AI biedt hier een oplossing door inzicht te geven in de effectiviteit van marketinguitgaven.’ Hoewel uit onderzoek blijkt dat 87% van de marketeers vreest dat AI hun baan kan overnemen, ziet Billy Grace juist kansen. ‘Marketingteams die AI inzetten, houden meer tijd over voor creatieve en strategische taken,’ aldus Voskuilen.
Sterke groei en internationale ambities
De financieringsronde werd geleid door Fortino Capital, samen met enkele angel-investeerders. Sinds de oprichting in 2021 heeft Billy Grace een sterke groei doorgemaakt. In 2023 groeide het bedrijf met 800% en in 2024 met 700%. Naast Nederland richt de startup zich nu op verdere uitbreiding in Engeland, de VS en Duitsland. ‘Onze SaaS-oplossing maakt snelle opschaling mogelijk, en de uitdagingen van marketeers zijn wereldwijd vergelijkbaar,’ zegt Voskuilen. ‘We zoeken continu naar nieuwe collega’s om deze groei te ondersteunen.’ De groei van Billy Grace wordt mede versterkt door de toenemende interesse in AI. ‘Dankzij de opkomst van tools zoals ChatGPT zien bedrijven steeds meer mogelijkheden in AI. Die trend speelt in ons voordeel,’ stelt Voskuilen.
Beeld: v.l.n.r. Tjadi Peeters, Mitch Voskuilen en Robin Friend (Billy Grace)
- automatisering
- AI-marketing
- internationale groei
- digital marketing
- Billy Grace
- Fortino Capital
- investering