Novartis verbindt klantcontact wereldwijd met Salesforce-oplossing

Novartis verbindt klantcontact wereldwijd met Salesforce-oplossing
  • 19 december 2025
  • Tamara de Vos-Vlot

Novartis kiest voor Salesforce’s Agentforce Life Sciences for Customer Engagement om klantinteracties met zorgprofessionals en patiënten wereldwijd te verbeteren. Het farmaceutisch bedrijf wil hiermee zorgervaringen beter op elkaar laten aansluiten en intern efficiënter samenwerken.

Novartis gaat het Agentforce 360 for Life Sciences-platform de komende vijf jaar wereldwijd invoeren. Hiermee wil de organisatie strategischer klantcontact realiseren en verschillende afdelingen - zoals marketing, sales, patiëntenzorg en medische diensten - beter integreren. Door deze bundeling ontstaan volgens het bedrijf meer samenhangende contactmomenten in de zorg.

Focus op AI en compliance
De nieuwe oplossing bouwt voort op bestaande investeringen in onder meer Agentforce Health, Data 360 for Health & Life Sciences en MuleSoft. Volgens Salesforce biedt het platform ingebouwde compliance-functionaliteiten en diepere klantinzichten via AI en data-harmonisatie.

Salesforce over de samenwerking
‘De uitbreiding van onze samenwerking met Novartis laat zien dat we ons blijven inzetten om de manier waarop de life sciences-sector met marketing-, sales- en medische teams samenwerkt te vernieuwen’, zegt Frank Defesche, General Manager Life Sciences bij Salesforce. ‘Door interacties samen te brengen in Agentforce Life Sciences leggen we de basis voor meer persoonlijke en nauwkeurige ervaringen die op elkaar aansluiten. Uiteindelijk gaat deze samenwerking erom dat de juiste therapieën sneller bij de patiënten terechtkomen die ze nodig hebben.’

comments powered by Disqus