Topic: Social
Jim Stolze: ‘Haal de robot uit de mens’
  • 16 oktober 2019
  • Redactie

Jim Stolze: ‘Haal de robot uit de mens’

Al tijden klinken er vanuit allerlei hoeken geluiden over de toepassing van kunstmatige intelligentie en welke positie slimme algoritmes op ons leven en werk zullen innemen. Binnen de customer servicebranche klinkt de inzet van AI voor een persoonlijke klantconnectie als ideaalbeeld. Maar hoe? Als iemand over dit thema een keynote kan verzorgen tijdens het Social Service Congres, dan is het tech-ondernemer Jim Stolze. Een tipje van de sluier.

Luisterlijn legt oor te luisteren
  • 02 oktober 2019
  • Nina van Klaveren

Luisterlijn legt oor te luisteren

Voor als Nederlanders tegen situaties aanlopen die ze niet in hun eigen omgeving kwijt kunnen óf als een sociaal vangnet ontbreekt, zijn daar de vrijwilligers van de Luisterlijn. Na een hectische winter die veel druk legde op schouders van vrijwilligers, stond ook deze zomer de telefoon roodgloeiend bij de hulplijn. Het soms heftige werk van deze goeddoeners blijft een uitdaging: ‘Als de telefoon rinkelt weet je niet wat er gaat gebeuren.’

BrainFirst #22 - De zogenaamde sociale media
  • 17 juli 2019
  • Redactie

BrainFirst #22 - De zogenaamde sociale media

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Theo Compernolle, gastdocent/auteur van 'Ontketen je brein' en 'Zo haal je meer uit je brein'.

#DOESNORMAAL
  • 27 maart 2019
  • Lotte Willemsen

#DOESNORMAAL

Hufterig gedrag… We komen het allemaal weleens tegen. In het verkeer, in het zwembad, of zoals ik laatst: tijdens het boodschappen doen. Het was zo’n moment waarop alles al tegenzit. Ik stond in een lange rij te wachten, met een vermoeid kind aan de ene hand en een boodschappenkar met hongerige baby aan de andere. Om mijn jongste dochter af te leiden had ik haar een felgekleurde tandenborstel gegeven die zich tussen mijn boodschappen bevond. Ze keek alsof ze nog nooit zoiets moois had gezien. Een goede zet, want ze was een paar minuten stil.

McDonald's: 'Always (omnichannel) open for good times'
  • 20 maart 2019
  • Nina van Klaveren

McDonald's: 'Always (omnichannel) open for good times'

Een operazangeres die onder begeleiding van klassieke muziek klanten uitnodigt een burger om te toveren tot een gepersonaliseerde totaalbelevenis: slechts een voorbeeld van hoe McDonald’s in marketinguitingen met volle vaart inzet op de ultieme beleving. Inmiddels komt het fastfoodbedrijf in restaurants, op social mediakanalen en op de in september vernieuwde applicatie in actie op het gebied van gastbeleving. CustomerFirst interviewt voor toelichting Eunice Koekkoek (manager corporate communicatie).


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven