Topic: Social
COVID-19: infectie of buitenkans voor de werkvloer?
  • 18 maart 2020
  • Nina van Klaveren

COVID-19: infectie of buitenkans voor de werkvloer?

De werkvloer van menig bedrijf ziet er sinds een aantal werkdagen heel anders uit. Om coronabesmettingen tegen te gaan en gehoor te geven aan de oproep van het kabinet om zo min mogelijk sociaal en fysiek contact te hebben, laten werkgevers zoveel mogelijk mensen thuis werken. Met alle gevolgen van dien voor intercollegiale relaties en samenwerkingsverbanden. Hoe zorg je er als leidinggevende of werkgever voor dat alles soepel blijft verlopen onderling? CustomerFirst polst het bij breinexpert en neuromarketeer Chantal van den Berg.

Jim Stolze: ‘Haal de robot uit de mens’
  • 16 oktober 2019
  • Redactie

Jim Stolze: ‘Haal de robot uit de mens’

Al tijden klinken er vanuit allerlei hoeken geluiden over de toepassing van kunstmatige intelligentie en welke positie slimme algoritmes op ons leven en werk zullen innemen. Binnen de customer servicebranche klinkt de inzet van AI voor een persoonlijke klantconnectie als ideaalbeeld. Maar hoe? Als iemand over dit thema een keynote kan verzorgen tijdens het Social Service Congres, dan is het tech-ondernemer Jim Stolze. Een tipje van de sluier.

Luisterlijn legt oor te luisteren
  • 02 oktober 2019
  • Nina van Klaveren

Luisterlijn legt oor te luisteren

Voor als Nederlanders tegen situaties aanlopen die ze niet in hun eigen omgeving kwijt kunnen óf als een sociaal vangnet ontbreekt, zijn daar de vrijwilligers van de Luisterlijn. Na een hectische winter die veel druk legde op schouders van vrijwilligers, stond ook deze zomer de telefoon roodgloeiend bij de hulplijn. Het soms heftige werk van deze goeddoeners blijft een uitdaging: ‘Als de telefoon rinkelt weet je niet wat er gaat gebeuren.’


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven