Topic: Social
BrainFirst #22 - De zogenaamde sociale media
  • 17 juli 2019
  • Redactie

BrainFirst #22 - De zogenaamde sociale media

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Theo Compernolle, gastdocent/auteur van 'Ontketen je brein' en 'Zo haal je meer uit je brein'.

#DOESNORMAAL
  • 27 maart 2019
  • Lotte Willemsen

#DOESNORMAAL

Hufterig gedrag… We komen het allemaal weleens tegen. In het verkeer, in het zwembad, of zoals ik laatst: tijdens het boodschappen doen. Het was zo’n moment waarop alles al tegenzit. Ik stond in een lange rij te wachten, met een vermoeid kind aan de ene hand en een boodschappenkar met hongerige baby aan de andere. Om mijn jongste dochter af te leiden had ik haar een felgekleurde tandenborstel gegeven die zich tussen mijn boodschappen bevond. Ze keek alsof ze nog nooit zoiets moois had gezien. Een goede zet, want ze was een paar minuten stil.

McDonald's: 'Always (omnichannel) open for good times'
  • 20 maart 2019
  • Nina van Klaveren

McDonald's: 'Always (omnichannel) open for good times'

Een operazangeres die onder begeleiding van klassieke muziek klanten uitnodigt een burger om te toveren tot een gepersonaliseerde totaalbelevenis: slechts een voorbeeld van hoe McDonald’s in marketinguitingen met volle vaart inzet op de ultieme beleving. Inmiddels komt het fastfoodbedrijf in restaurants, op social mediakanalen en op de in september vernieuwde applicatie in actie op het gebied van gastbeleving. CustomerFirst interviewt voor toelichting Eunice Koekkoek (manager corporate communicatie).


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven