Topic: Customer Experience
Feestje!?
  • 07 maart 2018
  • Niels Berndsen

Feestje!?

Er zijn bepaalde beroepen waarmee je op feesten en partijen niet op enthousiaste reacties kan rekenen als je de geijkte vraag krijgt: ‘Wat doe je voor werk?’ Na de Belastingdienst scoren verzekeraars en banken nog het slechtst, weet ik uit ervaring in mijn omgeving. Een vriend van me die bij een verzekeraar werkt zegt meestal dat reacties uiteenlopen van ‘saai’ tot ‘ik vertrouw verzekeraars niet’. De reputatie van de sector houdt nog steeds niet over. Toch is dat (meestal) niet terecht. Een pleidooi: we zouden anders naar verzekeraars moeten kijken – als klant en als CX-professionals. Waarom?

Sparkcentral op Europese tour
  • 27 februari 2018
  • Redactie

Sparkcentral op Europese tour

Vanuit tech-mekka Silicon Valley heeft Sparkcentral het verdienstelijk gedaan op de Amerikaanse markt. Voor de ‘Belgische’ specialist in social media customer service is daarmee de tijd nu aangebroken om zijn vleugels in Europa verder uit te slaan. De 29-jarige oprichter van dit miljoenenbedrijf, Davy Kestens, deed recent onze hoofdstad aan en maakte in zijn overvolle schema tijd vrij voor CustomerFirst. 'Wij zijn de ACD voor messaging op schaal'.

Wat je voor juichende klanten moet doen
  • 16 februari 2018
  • Gerrit Piksen

Wat je voor juichende klanten moet doen

Het einddoel van customer experience is natuurlijk de ultieme klantervaring. Juichende fans die zo enthousiast over zijn dat ze het van de daken schreeuwen: dat willen wij allemaal. In onze ijver om dat bereiken (en ons gebrek aan mandaat op andere terreinen, waarover later meer) lopen we vaak te hard van stapel. Want CX begint toch echt aan de basis: gebruiksvriendelijke webpagina’s, heldere facturen, begrijpelijke handleidingen, enzovoorts. En ja, dat is niet zo sexy. Maar klantvriendelijkheid begínt organisatiebreed, van Sales tot Financiën, bij de basis. Heb je dat in orde? Dan kun je vervolgstappen maken en volgt de juichende klant vanzelf. Maar eerst: back to basics.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven