Topic: Tech
Travix vliegt future-proof strategie in
  • 09 oktober 2019
  • Nina van Klaveren

Travix vliegt future-proof strategie in

Travix zit vol in de innovatiemodus. Het moederbedrijf van onder meer Cheaptickets.nl en Vliegwinkel.nl timmert hard aan de weg om nog dit jaar een geautomatiseerde chatfunctie te kunnen aanbieden. Travix’ VP Customer Operations, Mirjam van den Berg, licht tijdens een interview een tipje van de sluier wat betreft de omnichannelstrategie. ‘We willen een low effort experience en focussen ons op selfservice. De klant wil niet afhankelijk zijn van telefonie en hoort zelf te bepalen waar interactie plaatsvindt.’

Postillion Hotels uit het gastvrijheidsgareel
  • 02 oktober 2019
  • Nina van Klaveren

Postillion Hotels uit het gastvrijheidsgareel

Hospitality met een vleugje technologie: dé twee zaken die binnen de hotellerie lijnrecht tegenover elkaar lijken te staan. ‘We werken met ménsen. Het gaat om contact, om gevoel!’, riep Erik-Jan Ginjaar eerder nog gepikeerd. Door zijn ontmoeting met Michiel – de medewerker van ‘bits & bites’ die dankzij AI in staat is om nagenoeg het volledige reserveringsproces uit te voeren – is de algemeen directeur van Postillion Hotels 180 graden gedraaid in zijn overtuiging. ‘We sprongen het diepe in en startten met iets waarvan we dachten het niet mogelijk was.’

Altijd lente voor de digitale doktersassistente
  • 02 oktober 2019
  • Nina van Klaveren

Altijd lente voor de digitale doktersassistente

Chantal heeft geen behoefte aan een jaarlijkse zonvakantie in Italië, wordt niet ziek en draait haar hand niet om voor een 24-uurige werkdag. Moeiteloos loodst ze patiënten naar een afspraak met de huisarts, helpt hen een handje bij hun klachten en rapporteert zonder hiaten naar de zorgverlener. Een half jaar na de introductie krijgt chatbot Chantal het gemiddelde rapportcijfer van een 8. CustomerFirst maakt de balans op met Niels Greidanus, ceo en oprichter van achterliggend bedrijf Zaurus.

Kloppend Hart - Rabobank
  • 02 oktober 2019
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart - Rabobank

Na een paar weken grauwigheid is het één van de eerste mooie zomerdagen in augustus. Maar ook in het pand schijnt de zon: de fleurigheid straalt er direct vanaf wanneer we bij Rabobank worden verwelkomd door Boyke Boedhram (teamcoach locatie Houten en OR-lid) en Barbara de Koning Gans (directeur Klantenservice). ‘Dit is toch het allermooiste vak dat er is?’, zegt Barbara enthousiast en met een brede glimlach. ‘Als je geen passie hebt voor de klant, kun je beter iets anders doen.’ Aan passie en bevlogenheid is er op de werkvloer bij Rabo Klantenservice geen gebrek.

BuZa staat chattende reiziger bij
  • 25 september 2019
  • Nina van Klaveren

BuZa staat chattende reiziger bij

Het ministerie van Buitenlandse Zaken experimenteert met chat als nieuw klantcontactkanaal voor klanten. Na de introductie van WhatsApp voor het 24/7 contactcenter, verwacht het departement de nieuwe contactmogelijkheid in 2020 aan te bieden aan Nederlanders in het buitenland. ‘We starten wanneer we het kunnen waarmaken. Je moet recht kunnen doen aan de dynamiek van het kanaal en direct reageren’, laat Hoofd 24/7 contactcenter bij BuZa, Daniël Timmermans, tijdens een interview los.

Rabobank wordt tech savvy
  • 18 september 2019
  • Nina van Klaveren

Rabobank wordt tech savvy

Rabobank begeeft zich in een digitale metamorfose. Zo vindt er een transformatie binnen de klantenservice van de bank plaats. De financiële dienstverlener lanceerde voor haar klantenservice onlangs een chatbot en is achter de schermen bezig met het implementeren van spraakherkenning. ‘De complexiteit van de vraagstukken waarmee je nu wordt geconfronteerd, maakt het dat je van verdomd goede huize moet komen om die klant écht goed te helpen.’

Chatbot voor slachtoffers seksueel geweld
  • 16 september 2019
  • Redactie

Chatbot voor slachtoffers seksueel geweld

Studenten van het Department of Data Science and Knowledge Engineering van de Universiteit Maastricht (UM) hebben een chatbot ontwikkeld voor slachtoffers van seksueel geweld. Deze geautomatiseerde gesprekspartner steunt de slachtoffers en verwijst op verzoek door naar instanties die informatie kunnen geven over de gevolgen en de verwerking van traumatische gebeurtenissen. Deze gebeurtenissen kunnen uiteenlopen van bijvoorbeeld verkrachting tot verbale intimidatie op het werk.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven