Topic: Tech
Chatbot reanimeert: eerste hulp bij digitale ongevallen
  • 31 juli 2019
  • Redactie

Chatbot reanimeert: eerste hulp bij digitale ongevallen

Amsterdam UMC lanceert deze week een chatbot op haar website. Middels de WhatsApp-achtige conversatie geeft de bot patiënten antwoord op veelgestelde vragen. Hiermee is het medisch centrum naar verluidt de eerste die een dergelijke VA implementeert. Tijdens het CustomerFirst Congres liet de verantwoordelijke projectmanager zich ontvallen over de ontwikkeling. ‘We zien de meerwaarde van deze technologie voor de patiënt en de medewerker.’

Kloppend Hart - Orange Belgium
  • 22 juli 2019
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart - Orange Belgium

Talentvolle medewerkers proberen via Tinder digital natives aan te trekken – sinds een paar maanden benut Orange Belgium deze innovatieve vorm van recruitment. Dit is echter niet het enige: de telco zet vol in op verdere digitalisering van klantbinding, vindt Caroline Boulenger, directeur Customer Experience Development bij Orange Belgium: 'Iedereen is afhankelijk geworden van data, wat mensen indirect weer afhankelijk maakt van ons. Dus moet je écht goed naar je klant luisteren.'

Nederlandse AI Coalitie opgetuigd
  • 18 juli 2019
  • Redactie

Nederlandse AI Coalitie opgetuigd

De Taskforce AI kondigt aan in oktober dit jaar de Nederlandse AI Coalitie op te richten ‘om te zorgen dat Nederland bijblijft in de race rond artificial intelligence’. De initiatiefnemers zijn onder meer van mening dat ons land moet inzetten op een grootschalig om- en bijscholingsprogramma, aangezien kunstmatige intelligentie onze manier van werken drastisch gaan veranderen de komende jaren. ‘Het huidige scholingsaanbod speelt hier bij lange nog niet op in.’

Univé op de digitale chattour
  • 17 juli 2019
  • Nina van Klaveren

Univé op de digitale chattour

Coöperatie Univé lanceert dit najaar een chatbot op de website, vanuit de wens om klanten meer kanaalmogelijkheden te bieden en snel service te verlenen. De interdisciplinaire samenwerking voor de bot is echter niet de eerste kennismaking met virtuele assistenten: digitale praatjesmaker Vera is al enkele maanden actief op WhatsApp. ‘We huppelen zeker niet achteraan op het gebied van technologie.’ Let’s chat bots, met Univé’s klantenservicemanager Mariëlle Visscher.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven