Topic: Tech
RobotFirst #28: Chatbots construeren
  • 04 maart 2020
  • Redactie

RobotFirst #28: Chatbots construeren

Chatbots zijn momenteel een van de meest gehypte technologische trends. De belofte is groot: binnen afzienbare tijd is googelen en kopen via webshops verleden tijd. Via levendige en natuurlijke gesprekken met chatbots zoeken en vinden consumenten informatie, kopen ze producten en wordt ook de klantenservice afgehandeld. Dat is de voorspelling; de chatbot als alles-in-1 partner voor e-commerce en klantenservice. Gaat de klant mee in deze hype? Krijgt een chatbot de voorkeur boven de vertrouwde website?

HUUB  zet vol in op superieure klantervaring
  • 26 februari 2020
  • Mirjam Hulsebos

HUUB zet vol in op superieure klantervaring

De deeleconomie is in opkomst, zeker ook als het gaat om vervoer. Dat moet ook, want binnensteden slippen dicht, de CO2-uitstoot moet omlaag en de geluids- en stankoverlast naar beneden. Wil je in de toekomst nog in een grote stad wonen, dan kun je om deze redenen eigenlijk geen eigen auto meer voor de deur hebben. HUUB gelooft dat een deelconcept valt of staat met een klantervaring die minstens zo goed, of beter, is dan bezit. CustomerFirst probeerde het uit.

Sharing = caring
  • 26 februari 2020
  • Nina van Klaveren

Sharing = caring

Heb je het over het begrip deeleconomie, dan is de kans groot dat merken als Uber en Airbnb de revue passeren. Dat is ook niet gek: deze platformen genieten samen met SnappCar en Catawiki de meeste bekendheid in Nederland. In veel gevallen zijn dit soort initiatieven ooit opgezet met het nobele streven om een economie te creëren waarin bezit minder centraal staat en duurzaamheid een sleutelrol heeft. Deze platformen krijgen echter steeds vaker kritiek te verduren. Wat zijn motieven voor de deeleconomie? Gaan we massaal voor die sustainable experience, of is het aanbieden van een nieuw deelplatform slechts een slimme keuze?

AH gaat digitaal met AI in Tracebuzz
  • 26 februari 2020
  • Sales BBP Media

AH gaat digitaal met AI in Tracebuzz

[Branded content] De klantenservice van AH is er voor alle vragen van klanten. En dat zijn er veel: over online bestellingen, assortiment, specifieke producten, allergenen, aanbiedingen of klachten. Het digitale winkelen bij AH groeit enorm en dus wordt ook de klantenservice digitaler. Sinds november is de digitale assistent op basis van AI (artificial intelligence) actief in de webchat en net als de medewerkers een gebruiker in Tracebuzz.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven