Topic: Tech
2020 – Vijf customer servicetrends
  • 02 januari 2020
  • Redactie

2020 – Vijf customer servicetrends

Multichannel strategieën, artifical intellicence, personalisatie of machine learning - wat staat ons te wachten in 2020? ‘Het is nog nooit zo belangrijk geweest om een consistente, naadloze ervaring voor klanten te bieden en innovatieve manieren te vinden om aan hun behoefte te voldoen.’ Blake Morgan, CX-expert en auteur van ‘The Customer of the Future’ doet een boekje open over de belangrijkste customer servicetrends in 2020.

RobotFirst #26: Robots leren 'Gronings' voor ouderenzorg
  • 13 december 2019
  • Redactie

RobotFirst #26: Robots leren 'Gronings' voor ouderenzorg

Door de vergrijzing en de stijgende levensverwachting zal het aantal ouderen dat zorg nodig heeft exponentieel toenemen. Dit zal een grote druk leggen op ons zorgsysteem, waar in de toekomst ernstig personeelstekort wordt verwacht. Vandaar dat er vooral in de ouderenzorg al veel geëxperimenteerd wordt met de inzet van technologie ter ondersteuning en ontlasting van het personeel. Voorbeelden zijn zorgrobot Zora of de zeehond Paro. Doel van de inzet van technologie en robotica is ook ouderen te activeren en een langer behoud van autonomie en zelfstandigheid, bijvoorbeeld door inzet van een robot als Tessa die ouderen ondersteunt bij het behouden van een dagelijkse structuur.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven