De 3-in-1-kickstart van Inspire helpt bedrijven de crisis door

De 3-in-1-kickstart van Inspire helpt bedrijven de crisis door
  • 28 april 2020
  • Sales BBP Media

[Branded content] Bedrijven in Nederland kijken uit naar het moment dat ze weer verder kunnen bouwen. Een snelle weg terug is er volgens deskundigen niet en er wordt rekening gehouden met flinke economische krimp. Toch zijn er mogelijkheden om samen snel opwaarts te gaan volgens Inspire Sourcing Solutions. Het gespecialiseerde uitzendbureau denkt in oplossingen en biedt daarom een 3-in-1-kickstart: een flexibele schil, gedegen vakkennis én een oplossing die hen helpt bij het creëren van een positieve cashflow. Ilja Gleiser, CEO Inspire, legt uit.

Wat houdt deze 3-in-1-kickstart in?
‘Veel organisaties liggen nu stil of hebben een stuk minder business dan gewoonlijk. Daarmee is het extra belangrijk dat ze kunnen leveren op het moment dat het weer kan. Je wilt dírect kunnen bouwen en groeien, zodra de kansen in de markt zich aandienen. Daar kun je als bedrijf op voorbereid zijn. Bijvoorbeeld door de mogelijkheid te creëren flexibel om te gaan met je personeel en je cashflow. Daarnaast is het kennisniveau van je personeel belangrijk. De juiste kennis op de juiste plek. Dat zijn exact de drie zaken die wij ondersteunen met een 3-in-1-kickstart.’

Waarom denk je dat flexibel personeel onderdeel is van de oplossing?
‘Ik heb het inmiddels vaker zien gebeuren. Tijdens hoogconjunctuur wordt flexibele arbeid ontmoedigd, denk aan de WAB (Wet Arbeidsmarkt in Balans) die afgelopen januari van kracht ging. Wanneer er crisis dreigt wordt dit juist gestimuleerd. Want het heeft zich al vaker bewezen dat flexibele inzet van arbeid organisaties helpt een crisis door te komen en werkgelegenheid stimuleert. Dat is ook logisch, want als je personeelsbezetting aansluit op de behoefte van je bedrijf, heb je geen onnodige financiële druk en loop je minder risico’s. Je maakt namelijk geen kosten die je niet kunt terugverdienen.
Flexibele arbeid helpt een ondernemer dus te overleven in crisistijd. En dat is uiteindelijk een win-win: de ondernemer kan verder bouwen en de werkgelegenheid blijft behouden of neemt zelfs toe.’

Op welke manier verminderen jullie die bedrijfsrisico’s?
‘Het hebben van vast personeel brengt voor bedrijven altijd risico’s met zich mee, zoals overcapaciteit of uitval van mensen door ziekte. Tijdens crisis is dit vaak extra lastig op te vangen. Dat risico besteed je uit met flexibele krachten. Je bent dan niet juridisch werkgever en betaalt alleen voor de arbeid die je wil afnemen. Oftewel als Inspire nemen wij de rol van werkgever over én regelen wij uiteraard de loonadministratie en het werven nieuwe medewerkers. Essentiële zaken waar je geen omkijken naar hebt.’

Hoe helpt Inspire met positieve cashflow?
‘We bieden tijdelijk een langer betalingstermijn aan dan gebruikelijk bij flexibele klantenservice of officemedewerkers. Namelijk zestig dagen in plaats van twee weken of een maand. Hulp zit soms in een eenvoudige oplossing. Kun je nu nog niet betalen? Dan regelen wij dat dit later kan. Wij willen dat organisaties overleven en de economie van ons land zo min mogelijk onder druk komt te staan. Op deze manier dragen we daaraan bij.’

Waardoor ligt het kennisniveau van jullie krachten hoger dan bij anderen?
‘Wij zijn een gespecialiseerd uitzendbureau, met jarenlange ervaring in de business van klantcontact. Ikzelf zit bijvoorbeeld al meer dan twintig jaar in deze sector. Om die kennis en ervaring te delen hebben we de Inspire Academy opgezet. We kennen de dynamieken en weten wat het belang is van kwalitatieve service en klantcontactprocessen.
Juist nu. Juist in mindere tijden kun je als bedrijf geen steken laten vallen. Het kan je je kop kosten. Oftewel, je kunt het beste zorgen dat je kennis en kunde op de juiste plek hebt. Door onze Academy start iedereen vanuit ons minimaal met de basiskennis van het vak. Daarnaast kunnen ze zich specialiseren, denk aan Webcare specialist, Teamleider of Planner. Dit doen we via onze opleidingen. We dragen onze kennis, gebaseerd op praktijkervaring, over en toetsen dit ook. Kortom: Inspire gaat verder dan de capaciteitsbehoefte die een uitzendbureau vervult. Met onze vakkennis en specialisten bieden we ook ondersteuning bij het optuigen of optimaliseren van de klantcontactprocessen.’

Voor wie geldt dit 3-in-1-kickstart aanbod?
‘Voor al onze klanten. Dat zijn bedrijven met een klantenservice, van één persoon tot een heel callcenter. Personeel dat in contact is met de buitenwereld, met klanten. Maar ook officefuncties, van backoffice, receptionistes tot aan facility personeel. Kortom: belangrijke functies die helpen bij het managen van een positieve klanttevredenheid. Juist in tijden van crisis bijzonder waardevol.’

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link