Hoe blijven vertrouwelijke gesprekken écht vertrouwelijk?

Hoe blijven vertrouwelijke gesprekken écht vertrouwelijk?
  • 12 oktober 2022
  • Gastauteur

Vinden er op de werkvloer regelmatig gesprekken plaats waarin confidentiële informatie aan bod komt, zoals bijvoorbeeld in de financiële sector, gezondheidszorg of in werk voor de overheid? Dan is ‘vertrouwelijkheid’ een belangrijke factor in de dagelijkse werkzaamheden.

Bij gesprekken waarin vertrouwelijke gegevens worden gedeeld, is het natuurlijk belangrijk dat een medewerker zelf strikt vertrouwelijk te werk gaat, maar ook dat de gebruikte technologie volledige vertrouwelijkheid ondersteunt. Gespreksapparatuur moet hiervoor voldoen aan strenge beveiligingseisen. Dit geldt voor apparatuur in het callcenter, maar zeker ook bij het thuiswerken. Waar vind je deze beveiligingseisen in een headset voor zowel op kantoor als thuis?

Vrijuit spreken
Er bestaan gelukkig goede oplossingen voor beide situaties, zoals de Savi 7300-headset van Poly. Met deze headset ben je verzekerd van het hoogste beveiligingsniveau, wat noodzakelijk is voor vertrouwlijke gesprekken. Vertrouwlijke headsets: hoe werkt dat dan? Met headsets die voorzien zijn van de het hoogste niveau DECTTM , zoals de Savi 7300-headset, kunnen medewerkers vrijuit gesprekken voeren. Deze worden volledig afgeschermd met het hoogste niveau DECTTM Security Step C en, in het geval van Poly’s apparatuur, een 256-bit AES-encryptie. Combineer dit met een ruisonderdrukkende microfoon met Acoustic Fence-technologie en medewerkers kunnen er gerust op zijn dat gevoelige informatie niet (per ongeluk) wordt opgepikt door een andere nabije oproep of collega.

Lastige kwestie
Even de benen strekken met de headset op of het gesprek verplaatsen naar een andere ruimte om privé te kunnen praten? Thuis gaat dat makkelijk, maar in callcenters vaak niet. Privacy is daar ook een lastige kwestie vanwege het aantal mensen dat in één ruimte zit en gebruik moet maken van dezelfde draadloze verbinding. Dankzij de nieuwste techniek van de headsets verdwijnen deze zorgen en is interferentie zelfs in de grootste callcenters geen probleem meer.

Hoge kwaliteit
Raakt de traditionele bureautelefoon dan overbodig? Het korte antwoord is: nee. Voor veel callcenters blijft de bureautelefoon een essentieel onderdeel van het werk, en met goede reden. Bureautelefoons werken zelfs als de computer is uitgeschakeld, zijn gemakkelijk te gebruiken voor uitgaande gesprekken en leveren met hun vaste verbinding uiterst betrouwbare audio van hoge kwaliteit.

Flexibele productiviteit
Toch is het waar dat ook steeds meer callcenter-organisaties webgebaseerde samenwerkingsplatforms gebruiken, zoals Zoom of Microsoft Teams. Door te kiezen voor een headset die moeiteloos samenwerkt met zowel bureautelefoons als webgebaseerde applicaties, krijg je flexibiliteit die productiviteit stimuleert én heb je daarnaast de zekerheid dat je headset aansluit bij toekomstige investeringen die je maakt op technologie-gebied.

Sebastiaan Hoogstadt
Poly

comments powered by Disqus