Podcast #17: Braingineers
Roderick Reichenbach en Max van Kaathoven zijn oprichters van Braingineers, een neuromarketingbureau dat 'customer insights' verschaft op basis van fysieke reacties en breinactiviteit. Kunnen we dan eindelijk echt meten wat er in klanten om gaat? Je hoort het in deze aflevering van Over Klanten Gesproken.
Traditionele onderzoeksmethodes zoals surveys of interviews hebben een groot nadeel: klanten kunnen soms sociaal wenselijke antwoorden geven. Dit maakt de resultaten onbetrouwbaar. Daarom pakt Braingineers het anders aan. Gewapend met EEG-scans, health patches en eye trackers meten ze juist de fysieke reacties van klanten. Zo kunnen ze zien wanneer je gefrustreerd of juist enthousiast bent. Daarna stellen ze pas vragen over waarom je die emoties voelde. Omdat de klant dan al in zijn emoties is erkend, zal hij minder geneigd zijn een sociaal wenselijk antwoord te geven. Voor meer voorbeelden en toepassingen van neuromarketing luister je de aflevering hieronder.
Shownotes bij deze aflevering.
- Over Klanten Gesproken
- klantgedrag
- Sydney Brouwer
- klantemoties
- neuromarketing
- customer insights
- Braingineers
- podcast