KSF werkt aan subsidieplan klantcontactsector
Contactcenters die in aanmerking willen komen voor subsidie, kunnen zich melden bij de Klantenservice Federatie. Samen met kenniscentrum ECABO en Stichting OOCC gaat de branchevereniging een plan opstellen om de werkgelegenheid in de klantcontactsector te stimuleren.
De subsidieaanvraag steekt iets anders in elkaar dan voorgaande keren, vertelt Gerda Roelofsen van OOCC. ‘Organisaties kunnen nu alleen in samenwerkingsverband subsidie aanvragen, dit wegens het zogeheten cofinancieringsprincipe. Zowel werkgevers- als werknemersorganisaties moeten er dus bij betrokken zijn. Welke problemen herkennen we en wat kan daar gezamenlijk aan worden gedaan? Het uiteindelijke doel van het plan is de werkgelegenheid te behouden en liefst ook te creëren.’
Kwaliteitsslag
De projectleider legt uit dat het aan de bedrijven is waar ze zich op in willen schrijven. Dat kunnen BBL-of MBO-4 trajecten zijn bijvoorbeeld, maar ook taaltrainingen of een tegemoetkoming in de loonkosten bij het aannemen van kwetsbare doelgroepen. Belangrijk vooral is een realistische begroting in te dienen, waarbij op voorhand duidelijk is hoeveel contactcenters voor welk aantal opleidingstrajecten een financiële bijdrage kunnen gebruiken. Roelofsen: ‘Voor organisaties in de klantcontactsector is dit een prachtige kans om te investeren in een kwaliteitsslag.’ Per 1 april gaat het tweede tijdvak open voor het indienen van een gezamenlijke subsidieaanvraag, waarbij een ondergrens van € 250.000 geldt.
In het kader van de inventarisatie houden de drie initiatiefnemende partijen op 4 maart aanstaande een informatiebijeenkomst bij ECABO in Amersfoort. Intekenen voor de in te dienen subsidieaanvraag bij het agentschap SZW kan uiterlijk tot 14 maart (klik hier daarvoor).