Bol.com troeft de rest af op social media

Bol.com troeft de rest af op social media
  • 18 maart 2014
  • Redactie

Bol.com is uitgeroepen tot de beste ‘entertainmentretailer’ op het gebied van social media. Dat blijkt uit onderzoek van Entertainment Business en Rankingz naar de online prestaties van 22 retailers die games verkopen. Daarin is onder andere de klantbeleving meegenomen.

‘Door social media te integreren binnen de bedrijfsstrategie kan het een essentiële rol vervullen bij branding, merkbeleving en sales. De interactie tussen fans en klanten met een merk beïnvloedt de tevredenheid van de fan of klant. Dat heeft effect op de merkbeleving en uiteindelijk ook op conversaties, interacties én transacties. Sociale aanwezigheid is een aanpak, maar vooral een business’, menen de onderzoekers.

De huidige top 5 is als volgt:
1.Bol.com
2.Media Markt
3.Coolblue
4.V&D
5.Wehkamp




In het social media onderzoek is gekeken naar de omvang van de fanbase (aantal volgers/fans), de invloed online en de mate van activiteit, aanwezigheid en het betrekken van mensen bij een merk. Bol.com bezet de eersteplaats, omdat het iedere dag ‘activerende posts’ achterlaat op Facebook en Twitter en artikelen op het eigen weblog geregeld onder de aandacht brengt. Bovenal praten consumenten online het meest over bol.com en is webcare een belangrijke pijler. Kijk hier voor meer informatie.

comments powered by Disqus