Genomineerden beste Nederlandse klantcontactcases
Vijftien organisaties maken dit jaar kans op het winnen van een Nationale Contact Center Award (NCCA). De winnaars worden op donderdag 24 april bekendgemaakt tijdens het Telecommerce Gala, dat voor het eerst wordt gehouden in het fonkelnieuwe TivoliVredenburg te Utrecht.
Na bestudering van alle ingediende klantcontactcases deelde de vakjury de genomineerden in vijf verschillende categorieën in:
Customer Experience Award
Samsung Electronics Benelux
Nederlandse Energie Maatschappij
ING
Customer Service Online Award
Post NL
ING
Simyo
HRM Award
Nederlandse Energie Maatschappij
Webhelp/SNT
arvato Benelux
Innovation Award
Xerox
BSG Contact
Teleperformance Benelux
Partnership Award
hollandsnieuwe/Experience Groep
DHL/Randstad
Philips Consumer Life Style Benelux/Teleperformance Benelux
Trends
De vakjury bezoekt de komende tijd alle genomineerde klantcontactcenters. De cases worden beoordeeld op onder meer originaliteit, creativiteit, strategische impact, het resultaat voor de klant en de meetbaarheid van het resultaat. Juryvoorzitter Jessica Niewierra constateert alvast een aantal opvallende veranderingen in de markt. ‘Het aantal cases op het gebied van webcare en social media neemt toe. Verder zie je dat de menskant steeds belangrijker wordt. Recruitment en retentie krijgen meer aandacht. Het adagium ‘people make the difference’ wordt steeds breder omarmd en dat is een goede zaak!’ Met de aankondiging van de Multichannel Experience Award riep de jury begin dit jaar nog een nieuwe categorie in het leven, maar die prijs wordt eind april alsnog niet uitgereikt. Niewierra hierover: ‘Voor deze categorie heeft de jury bewust geen casussen genomineerd voor deze categorie omdat we van mening zijn dat de excellente casussen er niet bij zitten en we geen concessies willen doen.’