Klantemoties herkennen via Google Glass
De Amerikaanse start-up Emotient komt met een app die Google Glass in staat stelt realtime emoties en gemoedstoestanden van consumenten te herkennen. Voor de ontwikkeling hiervan ontving het bedrijf recent een kapitaalinjectie van € 4,3 miljoen.
De technologie achter de applicatie die sentimentanalyse mogelijk maakt legt gezichtsuitdrukkingen vast en koppelt er op basisniveau een positief, neutraal of negatief signaal aan. De betreffende innovatie belooft een stap verder te gaan, door het herkennen van de emoties geluk, verrassing, verdriet, angst, afschuw en boosheid. Op het diepste niveau registreert de app zelfs frustratie en verwarring bij de drager van de bril.
De betreffende app moet retailers helpen in het begrijpen van hun klanten. Omdat het product de reactie laat zien die consumenten hebben bij verschillende producten, worden bedrijvenvolgens Emotient in staat gesteld in te haken bij twijfelende consumenten door het voorleggen van keuzes. De tool bevindt zich momenteel nog in de ontwikkelfase.