IBM helpt organisaties aan meer klantbetrokkenheid
Met de introductie van IBM ExperienceOne stelt de Amerikaanse softwareleverancier bedrijven in staat hun klanten meer diepgaande en waardevolle ‘customer engagements’ te bieden. Dit is realiseerbaar doordat de nieuwe oplossingen service-, marketing- en salesactiviteiten bijeen brengen.
Uit een enquête gehouden onder 4.200 ‘C-suite leaders’ leerde IBM dat meer dan de helft bezig is hun organisatie opnieuw uit te vinden om de samenwerking met klanten te doen toenemen. De Voice of the Customer staat daar hoog in het vaandel. De studie leert ook dat de bedrijven die er positief bovenuit steken, die partijen zijn die zich focussen op het leveren van klantwaarde tijdens elke interactie.
Personaliseren
De nieuwe ‘klantbetrokkenheidsoplossingen’ vullen volgens de aanbieder drie cruciale punten in:
- Het begrijpen van jouw klanten. De software bevat onder meer behavorial & predictive customer analytics, zodat klanten real-time trends kunnen identificeren op basis van klantgegevens. De gebruiken kan hiermee het precieze moment vaststellen dat een klant beslist om slechts rond te kijken, een aankoop doet of het transactieproces verlaat.
- Maximaliseren van sales en loyaliteit. De oplossing maakt ‘competitive pricing’ mogelijk en helpt de gebruiker zo de juiste aanbieding aan de juiste klant voor te leggen op het meest geschikte moment.
- Leveren van digitale belevingen. Deze set maakt het voor marketing-, sales en serviceprofessionals eenvoudiger de klantervaring te personaliseren. Bijvoorbeeld door real-time aanbiedingen op te nemen via mobile en sociale kanalen.