Neckermann.com doekt inhouse contactcenter op

Neckermann.com doekt inhouse contactcenter op
  • 25 juni 2014
  • Redactie

Postorderbedrijf Neckermann maakt, in sterk afgeslankte vorm, definitief een doorstart. Dat werd gisteravond bekend, nadat de rechtbank in Breda eerder die dag het bedrijf nog failliet verklaarde. Bedrijfsonderdelen als het contactcenter, ICT en logistiek worden uitbesteed aan externe partners.

Net als een jaar geleden is investeringsmaatschappij Axivate Capital nauw betrokken bij de doorstart. Zij zijn met de curatoren overeengekomen dat er een nieuw management aan het roer van de online retailer komt te staan en dat slechts 15 van de ruim 200 werknemers hun baan kunnen behouden. Het streven van de nieuwe directie is om met Neckermann.com op termijn te groeien naar een top 5-positie in de Nederlandse e-commerce markt.

Sint Jansteen
Het overgrote deel van de banen verdwijnt bij de vestiging van Neckermann.com in het Zeeuwse dorp Sint Jansteen. De gemeente Hulst, waar Sint Jansteen onder valt, reageerde dinsdag geschokt op het faillissement. ‘Een jammerlijke zaak, zowel voor het personeel als voor de economische bedrijvigheid in de regio’, aldus de gemeente.

Intussen laat het postorderbedrijf weten dat consumenten in de webshop ‘gewoon’ hun bestellingen kunnen blijven doen en dat er voor hen niets verandert in de nieuwe situatie. Op het moment van dit schrijven (woensdag 25 juni 9.30 uur, red.) is de betreffende website overigens tijdelijk niet beschikbaar in verband met ‘onderhoudswerkzaamheden’.

Ontslag

Na de overname in april vorig jaar liet Axivate Capital al weten ‘boventallige’ agents te gaan ontslaan. De intentie was er toen wel om het contactcenter, de ICT-tak en logistiek ook voor andere bedrijven te gaan inzetten. Een forse kapitaalinjectie van aandeelhouders en de bank ten spijt is dit niet mogelijk gebleken, aldus de directie.

comments powered by Disqus