Virgin Atlantic geeft social care een boost
Virgin Atlantic gaat gebruikmaken van de social media customer care software van Synthesio. Middels dit platform wil de vliegtuigmaatschappij van Richard Branson zijn klantenservice via Twitter en Facebook verbeteren.
Synthesio’s oplossing rangschikt en spoort online interacties op die worden aangetroffen op sociale netwerksites, communityforums, recensiewebsites en blogs. De software verzorgt dit in vijftig verschillende talen en 192 naties wereldwijd. Door het analyseren van klantcommentaren wil Virgin Atlantic de klantervaring verbeteren en daarnaast biedt de tool het bedrijf de mogelijkheid om real-time te reageren op social media kwesties.
Klant centraal
‘De mogelijkheid om zowel te luisteren naar klanten als te verbinden via één intuïtieve tool, was erg aantrekkelijk voor ons om voor Synthesio te kiezen’, licht Kyle Thorne, social relations manager Virgin Atlantic, toe. ‘Klanten in het hart plaatsen van alles wat wij doen, mensen als individu behandelen en sterke banden opbouwen met mensen die van ons merk houden, is de kern van ons succes. Het Synthesio-platform stelt ons nu in staat om dit ook via social media te doen.’
Andere merken die reeds gebruik maken van de genoemde software, zijn Toyota, BT, Jameson Whiskey, BNP Paribas en MTV.