Belgisch contactcenter zet TalentPitch in
E2C, een in oktober 2013 opgericht Belgisch contactcenter dat onderdeel is van de Bertelsmann groep, zet sinds kort de TalentPitch van Harver in als selectietool. ‘Het is vooral een hele leuke manier van testen.’
Kandidaten die uit zijn op een baan op het facilitaire contactcenter in Temse, worden door middel van een game met klantgesprekken en een intelligentie- en competentietest getest op diverse vaardigheden en competenties waarover een klantadviseur dient te beschikken. De mogelijk aan te stellen werknemers krijgen hierdoor inzicht in het werk en E2C ziet of zij geschikt zijn voor de functie. De Belgische HR-manager Kristine Vanonckelen hierover: ‘Naast de tijdswinst in recruitment die de TalentPitch ons oplevert is het vooral een hele leuke manier van testen. Zowel aangenomen als afgewezen kandidaten krijgen duidelijk inzicht in hun resultaten, zodat zij er gelijk van leren. Tevens merken we dat de kwaliteit van kandidaten hoger is, de belangrijkste competenties en vaardigheden worden immers getest.’
In Nederland maakt onder andere Klant Contact Services, een zelfstandig onderdeel van Achmea, gebruik van de genoemde online sollicatiegame.