Teleperformance werft donateurs voor War Child
Teleperformance gaat de komende maand meerde avonden vrijwillig bellen voor War Child. Vanaf vandaag gaan circa 125 mensen in de avonduren telefonisch oud-donateurs van het betreffende goede doel benaderen om te polsen of zij opnieuw War Child willen steunen.
Ook bestaande donateurs kunnen een telefoontje verwachten. Zij krijgen meer informatie over de jongste projecten in oorlogsgebieden, met aansluitend de vraag of zij kans zien om hun financiële bijdrage aan War Child te verhogen. Voor deze actie schakelt het facilitaire contactcenter niet louter haar klantcontactadviseurs in, maar ook stafleden en managers gaan in hun vrije tijd hun ‘overhaaltechnieken’ praktiseren. Voorafgaand aan de start krijgen zij vanavond allemaal instructies via e-learning en een training plus rollenspel. De belavonden vinden doordeweeks plaats, van 19.00 tot 21.00 uur (na het avondeten).
Geen targets
Hans Reuver, CCO Teleperformance Benelux, laat desgevraagd weten dat Teleperformance ‘helemaal niets’ verdient aan deze wervingsactie. Tevens zijn er geen harde targets aan verbonden. ‘Social Responsibility is een belangrijk fundament binnen Teleperformance. We helpen nu al wereldwijd 193.450 kinderen via onder meer donaties van kleding, schoolspullen en computers. Ik vind het belangrijk om hier in verschillende vormen aandacht aan te blijven besteden en dit keer doen we dat gezamenlijk voor War Child’, vult Christian Pijnenborgh, COO Teleperformance Benelux, aan. De keuze was niet complex, aangezien de charitatieve instelling in kwestie en de klantcontactspecialist al meerdere keren fondsenwervende acties hebben georganiseerd.
Of een deelname aan de Plantronics Telesales Team Trophy 2015 er ook inzit, kon Reuver in dit stadium nog niet bevestigen.