Klantvriendelijkheid persoonlijke verzorging hoog gewaardeerd

Klantvriendelijkheid persoonlijke verzorging hoog gewaardeerd
  • 4 september 2014
  • Redactie

DA Drogisten, Douglas en Etos, die zich alle richten op persoonlijke verzorging, zijn genomineerd voor de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2014. De overige zeven zijn ANWB, bol.com, de Bijenkorf, Ikea, Jumbo, Miss Etam en Primera.

Naast enkele vertrouwde gezichten, zijn de Bijenkorf en Primera nieuwkomers in de top-10. Opvallend is dat drie genomineerden zich richten op persoonlijke verzorging. ‘Persoonlijk contact is essentieel als het gaat om persoonlijke verzorging. Uit het onderzoek blijkt duidelijk dat het wordt gewaardeerd als je de klant oprechte aandacht geeft. DA, Douglas en Etos weten hierin de juiste snaar te raken’, aldus Willem Brethouwer, directeur MarketResponse.

Reactie DA
Ook de drie genomineerden hebben een duidelijke verklaring voor hun succes.
Wouter Nooij, commercieel directeur van DA: ‘De consument van tegenwoordig vindt persoonlijke verzorging en gezondheid enorm belangrijk. DA-ondernemers hebben  aandacht hoog in het vaandel staan, wat zich vooral uit in het kennen van de klant, en zijn of haar wensen. Dat maakt het onderscheid in de markt. De nominatie voor Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2014 is een bevestiging dat de klantbenadering wordt gewaardeerd en daar zijn wij trots op!’

Douglas Academy
Jolanda van den Bijgaart, Manager Douglas Academy: ‘Met verzorging en cosmetica kom je dichtbij de klant. Douglas neemt uitgebreid tijd voor de klant en geeft een kundig advies. Het laten ervaren van de producten staat centraal.  Het creëren van een ware shopbeleving. We bieden niet alleen een prachtig ingepakt cadeau, maar ook van het bezoek willen wij een cadeau voor de klant maken.’

Etos
Jan-Derek Groendaal, general manager Etos: ‘Onze klanten willen zich graag van binnen en buiten goed voelen en worden daarbij geadviseerd door professionele en deskundige medewerkers. Als je dit goed doet, waarderen klanten dit en komen graag terug. Onze klanten vinden gezond en bewust leven belangrijk en daar spelen wij op in. Wij zijn heel blij met deze nominatie, die we danken aan alle Etos medewerkers. Wij blijven doorgaan om het iedere dag beter te doen!’

Event
Welk bedrijf uiteindelijk het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2014 is, wordt op dinsdag 23 september bekendgemaakt tijdens een event op Landgoed Leusderend in Leusden. Het event staat in het teken van privacy & klantvriendelijkheid; hoe ver kunnen we gaan? Hoe ga je als bedrijf om met Big Data, zonder de klant voor het hoofd te stoten?
De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland – dit jaar voor de achtste keer - is een initiatief van onderzoeksbureau MarketResponse en auteur Egbert Jan van Bel naar aanleiding van het boek Kloteklanten. De tien genomineerde bedrijven zijn vorige week door hun fans op de hoogte gebracht van hun nominatie. De filmpjes van de nominaties zijn te zien op www.klantvriendelijkstebedrijf.nl. De resultaten zijn tot stand gekomen op basis van een landelijk representatief onderzoek onder ruim 4.000 Nederlandse consumenten van 18 jaar en ouder. Eerdere editities werden gewonnen door Jumbo (2x), Ikea, Landal GreenParks en DA Drogisten, Miss Etam en PLUS.

comments powered by Disqus