Sitecore verbetert customer experience-platform

Sitecore verbetert customer experience-platform
  • 19 september 2014
  • Redactie

Sitecore lanceert Sitecore 8, de nieuwste versie van zijn customer experience-platform. De softwareleverancier deed dat tijdens zijn in Barcelona gehouden symposium eerder deze week.

De upgrade vereenvoudigt marketing door data van meerdere kanalen te verzamelen en met elkaar te verbinden. Hierdoor hebben organisaties realtime volledig inzicht in iedere klant die interacteert met hun merk, meldt Sitecore. Ceo Michael Seifert stelt alle complexiteit te hebben geëlimineerd met Sitecore 8, doelend op het ontbreken van een volledig klantbeeld voor marketeers. ‘Voor hen is dit misschien wel de eerste praktische big data-oplossing ter wereld’, blaast Seifert hoog van de toren.

Holistisch
Het verbeterde customer experience-platform is ontworpen om organisaties in staat te stellen de klantervaring van ieder individu over alle kanalen te sturen. Daartoe zijn onder meer opties als persuasive optimization, experience profiling en big data-analytics aangebracht. Meer in algemene zin wijst Matt Mullen, senior analist bij 451 Research, op het belang van een holistische aanpak wat betreft de integratie van klantdata. ‘Zij die klantdata efficiënt verzamelen, verbinden en gebruiken, creëren echt persoonlijke ervaringen voor klanten.’ Eind dit jaar is Sitecore 8 beschikbaar.

Noot: de uitgave van Telecommerce Magazine (09-2014) bevat een verslag van het Sitecore Symposium 2014 in Barcelona.

comments powered by Disqus