VHD Alarmcentrale pareert zomerdrukte
In Deventer kijken de contactcentermedewerkers van VHD Alarmcentrale terug op twee drukke zomermaanden. Het bedrijf dat gespecialiseerd is in de organisatie van hulp na incidenten en calamiteiten in binnen- en buitenland, kreeg veel hulpverzoeken door onder meer een tornado in de Ardèche, een bootongeluk op Lombok en de aanslag op MH17.
In de samenvatting over juli en augustus doet VHD Alarmcentrale geen mededelingen over precieze aantallen hulpverzoeken, maar vermeldt het wel de belangrijkste veroorzakers van de pieken in het contactverkeer. Naast de genoemde gebeurtenissen zijn dat een treinongeval in Zwitserland en wateroverlast naar aanleiding van extreme regenval in Nederland. Bij de reishulpverlening sprongen de hulpverzoeken uit conflictgebieden als Gazastrook, Irak en Egypte eruit.
Dankzij het doorvoeren van enkele verbeteringen wist de hulpinstantie naar eigen zeggen de kwaliteit te verhogen en de kosten van de hulpverlening te verlagen. Een voorbeeld van zo’n wijziging is de ingebruikname van een vernieuwd actiesysteem, waardoor helpdeskmedewerkers nog beter in staat zijn ‘opvolging te geven aan acties vanuit de hulpvragen’ en klanten te updaten over de status. Gelet op de gerealiseerde klanttevredenheidcijfers van gemiddeld een 9,1 blikt VHD Alarmcentrale terug op een succesvolle zomer.