Teleperformance scherpt dataveiligheid verder aan
Facilitair contactcenter Teleperformance is sinds kort in het bezit van een PCI DSS 3.0 certificering. Dit houdt in dat het bedrijf klanten kan bedienen die de hoogste eisen stellen op het gebied van informatiebeveiliging.
De klantcontactspecialist voldeed de afgelopen jaren reeds aan de eisen die gepaard gaan met een 2.0 certificering. Ditmaal heeft Teleperformance zich op een volgend niveau laten beoordelen. Met succes. ‘Als marktleider in klantcontact wordt er niet alleen van ons verwacht dat we ons informatiebeveiligingssysteem op orde hebben, maar eveneens dat we continu een stapje bijzetten om ons klantcontact veilig te houden. Hoewel we aan de PCI DSS v2.0 eisen mogen voldoen hebben we dit jaar besloten om ons te laten beoordelen volgens de v3.0 eisen, aangezien Teleperformance ook deze hoge norm handhaaft. De certificering is een kers op de taart voor het securityteam dat al eerder dit jaar is beloond voor het fraudepreventiebeleid’, doelt CIO Leendert van Duijn op het winnen van de NCCA Innovatie Award 2014.
Kort gezegd toont deze certificering aan dat persoonsgegevens in handen van Teleperformance veilig blijven voor, tijdens en na transacties. Klik hier voor de verschillen tussen de twee verklaringen.