PayPal vergoedt retourkosten
PayPal gaat de retourkosten vergoeden van orders die via de betaalleverancier zijn afgerekend. ‘Hiermee hopen we hopen zoveel mogelijk barrières weg te nemen voor het online shoppen’, verklaart Eelco van Wijk, directeur PayPal Benelux.
Meer dan de helft van de Nederlandse webshoppers (56%) vindt dat het vergoeden van retourzendingen een standaardservice binnen de online retailsector zou moeten zijn, aldus recente onderzoeksresultaten van Ipsos. Het merendeel van de respondenten geeft daarnaast aan dat deze vergoeding doorslaggevend is bij de keuze of zij een product online of in de winkel aanschaffen.
Maximaal € 30 per order
‘Mensen vinden het onprettig om alles vooraf te moeten betalen als ze iets op internet kopen, maar zijn eveneens bang voor de retourkosten als het product om wat voor reden toch niet bevalt’, stelt Van Wijk. Daarom introduceerde PayPal afgelopen november al achteraf betalen en start de betaalprovider nu met het vergoeden van retourkosten.
PayPal lanceerde deze service eerder al in onder meer Frankrijk, Spanje, Italië, Polen en Zweden. Het bedrijf vergoedt de kosten van retourzendingen tot een maximaal € 30 per keer. Klanten kunnen maximaal twaalf keer per jaar een beroep doen op de dienst. Om aanspraak te maken op de vergoeding, dienen zij hun aankoop- en verzendbewijs per e-mail naar PayPal te sturen, waarna het betreffende bedrag binnen tien dagen op het PayPal-account wordt bijgeschreven.