PTTT-team Nuon wil wat terugdoen voor de samenleving
Voor de Nuon-medewerkers die meedoen aan de Plantronics Telesales Team Trophy 2015 is het doel duidelijk: zoveel mogelijk kinderen een toekomst geven. ‘Niet alleen voor nu met nieuwe donateurs’, vertelt Rogier Schipper, teamleider Outbound bij Nuon Klantenservice. ‘Maar ook door het Liliane Fonds een goed inzicht te geven in van wat er leeft onder zowel nieuwe als oud-donateurs.’
Wat maakt jullie team zo sterk?
‘Wij hebben een mix weten samen te stellen van medewerkers die erg sterk zijn in outbound telesalesgesprekken én medewerkers die uitblinken in optimale klantgesprekken. Mensen die zich bewezen hebben op retentie, winback en service. Daarnaast heeft de groep de juiste motivatie: meedoen is altijd winnen. Daarmee bedoel ik dat we dankzij deze actie erg veel kinderen een toekomst bieden.’
Is dat ook de reden voor deelname?
‘Enerzijds hebben we ons ingeschreven om wat terug te kunnen doen voor de samenleving en om te laten zien dat contactcentermedewerker een onderschat beroep is. Dit vak verdient meer waardering dan het meestal krijgt. Anderzijds wil je als organisatie benchmarken met andere contactcenters om te zien waar je staat.’
Hebben jullie je nog op een bepaalde manier voorbereid?
‘In een kickoff hebben we de medewerkers videomateriaal en de presentatie laten zien over het werk van het Liliane Fonds. In deze setting zijn we gaan brainstormen. De insteek is om vanuit onze kracht zoveel mogelijk donaties binnen te halen voor dit goede doel.’
Over de strategie gesproken: tipje van de sluier?
Lacht: ‘Ik kan alleen zeggen dat we inzetten op het voeren van optimale klantgesprekken. Voor de rest houden we onze lippen stijf op elkaar.’
Noot: lees hier hoe Adequaat de belwedstrijd is ingegaan.
- Liliane Fonds
- winback
- donateurs werven
- outbound
- goed doel
- Plantronics Telesales Team Trophy
- belwedstrijd
- Nuon
- PTTT