Banken lopen Beste Service Award 2015 mis
Bij de uitreiking van de Beste Service Award is dit jaar de bankensector overgeslagen. Volgens organisator Opiness.nl kwam geen enkele aanbieder serieus in aanmerking voor de prijs.
‘De winnaar verdient de award door het verkrijgen van de beste klantreviews met de hoogste rapportcijfers van hun klanten op Opiness.nl’, licht mede-oprichter Linda Schulte toe. ‘Winnaars onderscheiden zich dit jaar door twee duidelijke kenmerken die de consument belangrijk vindt: het bieden van de beste prijs, maar wel met de beste klantenservice.’
Bij de overige categorieën ziet de buit er als volgt uit:
Beste internetprovider – Solcon
9,0 (106 reviews)
De klanten van Solcon zijn al jarenlang klant en geven dit ook aan in hun reviews. De redenen zijn unaniem: deskundige, vriendelijke en geduldige medewerkers in combinatie met een goede en zeer snelle service. Problemen lost Solcon snel op volgens klanten. Te lange wachttijden zijn nog wel een punt van aandacht volgens de reviews.
Joost Treep, teamleider Customer Care bij Solcon: ‘Wij vinden het belangrijk dat onze klanten gehoord worden en gaan bij het oplossen van zaken tot het uiterste. We selecteren daarop onze klantenservicemedewerkers die alle producten kunnen ondersteunen en trainen hen continu. En dat werkt. Laatst kregen we zelfs spontaan een taart van een klant omdat deze zich zo goed geholpen voelde!’
Beste telecomprovider - Simyo
7,7 (278 reviews)
In 85% van de reviews staat goedkoop en toch goed. Dat lijkt het geheim van Simyo. Daarnaast benoemen klanten ook de flexibiliteit van aanpasbare abonnementen via internet of app en ‘betalen voor wat je gebruikt’. Simyo was ook vorige ronde winnaar van de Beste Service Award.
Sr. Marketing Manager bij Simyo, Mischa Oudolf, over de winst: ‘Bij Simyo regelen we alles met een klein team. We vinden het heel belangrijk dat onze klanten tevreden zijn. Daar doen wij elke dag ons best voor. Daarom zijn we heel erg blij met deze award!’
Beste autoverzekeraar - Allsecur
8,3 (1.034 reviews)
De goede, vriendelijke communicatie en de duidelijke informatievoorziening zorgen voor hoge rapportcijfers, waarbij het proactief informeren van klanten als men teveel betaalt hen positief verrast. ‘Betaalbaar met de juiste dekking’ en ‘geen gezeur’ als er schade is die vooral snel afgehandeld moet worden.
Ron Adams, brand communications manager bij Allsecur: ‘Dit is de derde keer dat we deze prijs winnen. Allsecur laat hiermee zien dat een scherpe premie niet ten koste gaat van de kwaliteit en service. We doen elke dag ons best om onze klanten excellente service te verlenen. Deze award bevestigt dat de klant dit ook zo ervaart. En dat is het belangrijkste.’
Beste zorgverzekeraar - UnitedConsumers
8,1 (103 reviews)
De prijs en goede klantenservice zijn belangrijke redenen. Veel klanten geven aan ook andere producten bij hen af te nemen, dus het vertrouwen is groot.
Bas Poell, directeur UnitedConsumers: ‘Wij zijn echt bezig om onze klanten te helpen. Wij willen het efficiënter en gemakkelijker maken voor onze klanten. Daar ligt onze focus, niet op het verbeteren van de interne processen omdat we daar zelf beter van worden. Ik denk dat we daarmee dat verschil maken en dat voelen onze klanten.’
Beste webwarenhuis - bol.com
7,8 (867 reviews)
Het belangrijkste voor klanten bij online winkelen is dat de levering komt op de afgesproken tijd. Die belofte maakt bol.com keer op keer waar. Verder is de communicatie en after service goed bevonden en wordt het ruime assortiment zeer gewaardeerd. In veel reviews wordt ook de mogelijkheid tot aankoop van tweedehands boeken genoemd.
Huub Vermeulen, directeur operations bol.com: ‘De toekomst van ons bedrijf is in handen van onze klanten. Daarom kennen wij een compromisloze passie voor kwaliteit, zo willen we ervoor zorgen dat onze klanten keer op keer voor ons blijven kiezen.’
Beste energieleverancier - UnitedConsumers
8,8 (185 reviews)
Echte fans zijn aan het woord en er vallen zelfs negens en tienen. De klantenservice maakt het verschil door hun bereikbaarheid en persoonlijke service. Ook de heldere, duidelijke communicatie wordt genoemd in de reviews.