Bye bye Hi
Hi, de mobiele jongeren provider van KPN, gaat per 1 mei verder als KPN. ‘Wij nemen afscheid van het merk Hi, maar niet van waar het merk Hi voor staat’, aldus Jaap Postma, directeur Consumentenmarkt bij KPN. De samenvoeging brengt met zich mee dat alle 52 Hi-winkels in Nederland worden gesloten.
Het telecombedrijf stelt dat met de komst van 4G de specifieke wensen van Hi-klanten en de mobiele klanten van het KPN-merk verder naar elkaar toe zijn gegroeid. Ook in het aanbod groeien de twee merken naar elkaar toe, met grotere databundels en mogelijkheden om vaste en mobiele diensten te combineren. Ook past de rebranding binnen de strategie van KPN om de organisatie, processen en producten te vereenvoudigen, hetgeen volgens de provider bij klanten ‘tot grotere tevredenheid leidt’. Als gevolg van de samenvoeging zullen de 52 Hi-winkels in Nederland deze zomer worden gesloten. Voor het merendeel van de betrokken werknemers zijn binnen KPN herplaatsingsmogelijkheden.
Klantwensen
Volgens Postma heeft Hi sinds de oprichting in 1996 veel bereikt en een grote bijdrage geleverd aan de mobiele groei van KPN. ‘Het merk liep vanaf het begin voorop in de dienstverlening door in te spelen op de specifieke telecomwensen van jongeren’, doelt hij onder andere op het gebruik van streamingdiensten op het gebied van muziek en video. Postma vervolgt: ‘Wij nemen afscheid van het merk Hi, maar niet van waar het merk Hi voor staat. Ook met het merk KPN zullen wij goed blijven inspelen op de wensen van onze klanten.’
Klanten hoeven niks te doen. Alle Hi-gebruikers behouden hetzelfde telefoonnummer en de einddatum van contracten en bundels blijven hetzelfde. Ter verwelkoming geeft KPN alle Hi-klanten een upgrade cadeau die past bij hun huidige abonnement- of prepaidaansluiting. De samenvoeging van KPN en Hi heeft verder geen gevolg voor de merken Telfort en Simyo; zij blijven zich richten op het ‘voordeel’ segment.