Paris-Charles de Gaulle boekt meeste servicevooruitgang
Luchthaven Paris-Charles de Gaulle ontving kortgeleden een Skytrax Award voor het boeken van de meeste vooruitgang ‘in termen van service en klanttevredenheid’. In de betreffende ranking steeg het Franse vliegveld van de 95e naar de 48e plek. ‘Dit resultaat bewijst dat ons beleid ter bevordering van servicekwaliteit zijn vruchten afwerpt’, aldus een trotse Augustin de Romanet, bestuursvoorzitter van Aeroports de Paris.
De betreffende luchthaven is niet alleen in het bezit van de titel ‘Meest verbeterde luchthaven ter wereld’, maar staat eveneens in de top 5 van vliegvelden om te shoppen en hal M is uitgeroepen tot één van ’s werelds beste terminals. Franck Goldnadel, managing director Paris-Charles de Gaulle Airport, is zeer blij met deze award maar benadrukt tegelijkertijd dat ze nu niet op de lauweren gaan rusten. ‘Integendeel. We gaan er alles aan doen om hospitality en servicekwaliteit prioriteit te geven. Dan zijn we verplicht aan onze passagiers en aan de vliegtuigmaatschappijen.’ Belangrijke verbeteringen die zijn doorgevoerd, zijn de soepele doorstroom bij de douane, het welkom heten van (voornamelijk) Chinese passagiers, het comfort in de wachtruimtes voorafgaand aan het boarden en gratis WiFi.
Singapore Changi Airport werd overigens voor de derde keer op rij verkozen tot beste luchthaven wereldwijd bij de uitreiking van de Skytrax Awards 2015.
- hostmanship
- klanttevredenheid
- Singapore Changi Airport
- Skytrax Awards
- service
- Paris-Charles de Gaulle Airport