Salesforce betrekt hoofdkantoor aan Zuidas
Customer Success Platform Salesforce heeft een nieuw Nederlands hoofdkantoor geopend aan de Amsterdamse Zuidas. In het nieuwe kantoor wordt een Customer Briefing Center ingericht. Dit is een speciale ruimte om innovatieve oplossingen te laten zien en om samenwerking te bevorderen binnen het groeiende ecosysteem van klanten, partners en werknemers.
Het Customer Briefing Center biedt een interactieve en hands-on ervaring, waarmee het Customer Succes Platform echt tot leven komt – van smartphones en wearables tot verbonden tandenborstels en auto’s.
Snelle groei
Het nieuwe hoofdkantoor – gevestigd in gebouw The Edge - is in lijn met het groeiend aantal klanten in Nederland, zoals DHL Benelux, KPN, Natuurmonumenten, PostNL, Spaces en Suitsupply. ‘Nederland adopteert cloudtechnologie in een rap tempo en Nederlandse bedrijven vragen ons hen te helpen hun business te transformeren en een lange-termijnrelatie op te bouwen’, stelt Renzo Taal, VP Noord-Europa bij Salesforce. ‘Door ons Nederlandse hoofdkantoor te verhuizen naar Amsterdam, verdubbelen we onze kantoorruimte en zorgen we dat Salesforce goed zichtbaar is als een toegewijde partner. Een partner die weet waar de specifieke gevoeligheden liggen in de Nederlandse markt. ‘
Cloud-technologie
Onderzoek van IDC laat zien dat de Nederlandse markt voor publieke cloud in 2014 met 28,7 procent gegroeid is tot circa 635 miljoen dollar. Voorspellingen laten zien dat de cloud-adoptie tot 2018 zal groeien met 25,3 procent per jaar.
Concrete cases
- DHL Parcel Benelux gebruikt Salesforce om klanten betere service te bieden, beter en sneller pakketten te bezorgen en verkoop te stimuleren in de gehele Benelux.
- KPN ontwikkelt met Salesforce een cloud-platform om optimaal te kunnen luisteren naar klanten en klantinteractie te verbeteren.
- PostNL optimaliseert de bezorgervaring met het Salesforce1 Platform. Via dit systeem staat de organisatie continu in contact met de 23.000 post- en pakketbezorgers in Nederland, die de juiste informatie op het juiste moment ontvangen en daardoor alle pakketjes op tijd kunnen bezorgen.‘PostNLopereert in een uiterst competitieve markt. Met Salesforce zijn we in staat om op een heel andere manier met onze klanten te communiceren’, zegt Marcel Krom, CIO bij PostNL. ‘Onze werknemerportals hebben al geleid tot betere communicatie met onze werknemers. De integratie van onze klantportals met de SalesforceSales en Service Cloud resulteert in een beter klantcontact.’
- Spaces, een populair concept van flexplekken in Nederland, heeft een app ontwikkeld met het Salesforce1 Platform, die kan worden gebruikt om kamers en catering te boeken. De app brengt flexwerkers samen in een virtuele gemeenschap.
- Suitsupply, het mannenmodemerk met 57 winkels in 16 verschillende landen, gebruikt Salesforce voor het creëren van gepersonaliseerde customer journeys, zowel online als in de winkels. Martijn van der Zee, marketing director: ‘Suitsupply staat bekend als een zeer innovatie partij en disruptor van de mode-industrie. Onze strategie is altijd geweest om zowel on- als offline naadloze service te leveren aan onze klanten, zodat ze verrast worden en zeker terugkeren. De Marketing Cloud helpt ons bij het opzetten van schaalbare 1:1 customer journeys, zodat we onze doelen kunnen bereiken.’
Op de foto van links naar rechts: Renzo Taal, VP Northern Europe Salesforce, Kajsa Ollongren, loco-burgemeester Amsterdam, en Parker Harris, co-founder Salesforce